În perioada 5-9 martie, Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș a desfășurat mai multe controale pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind cerințele minime de securitate și sănătate în muncă și încheierea și executarea contractelor individuale de muncă, de către angajatorii care desfășoară activitatea în domeniul „Demontarea (dezasamblarea) mașinilor și echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor”.
Motivația campaniei naționale rezidă din riscurile deosebite pe care le presupune această activitate, în care, lucrătorii se confruntă, de cele mai multe ori, cu un mediu de muncă neprielnic, condiții de muncă dificile, cu factori de risc de accidentare cu consecințe ireversibile, mortale sau foarte grave.
#Obiectivele campaniei:
– Identificarea și verificarea agenților economici care activează în domeniul „Demontarea (dezasamblarea) mașinilor și echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor”;
– Eliminarea neconformităților constatate, prin dispunerea de măsuri obligatorii pentru remedierea neconformităților și aplicarea sancțiunilor contravenționale corespunzătoare;
– Creșterea gradului de conștientizare a angajatorilor și a lucrătorilor în ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale în domeniile relațiilor de muncă și securității și sănătății în muncă.
#Ce nereguli s-au găsit
Astfel, în domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă , Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș a efectuat un număr de 14 controale. Au fost aplicate 4 sancțiuni contravenționale, cuantumul amenzilor fiind de 4.300 lei.
Principalele deficiențe constatate: neevidențierea timpului de muncă, neprezentare documente, neasigurare verificare tehnică periodică a echipamentelor de muncă.