Toți anagajatorii sunt obligați, prin lege, să elibere adeverințele de vechime solicitate de salariați sau de foști salariați. Mai mult, există și un termen limită în care trebuie să emită documentul.
Inspectoratul Teriorial de Muncă Argeș reamintește tuturor angajatorilor că, în conformitate cu legislația în vigoare, au obligația de a elibera salariaților, la încetarea activității, adeverințe care să ateste vechimea în muncă și alte drepturi salariale, potrivit H.G. nr.905/2017, care reglementează registrul general de evidență a salariaților (REVISAL).
De asemenea, în raport de dispozițiile actului normativ anterior menționat și Codul Muncii – Legea nr.53/2003, republicată, angajatorul trebuie să elibereze acest document și în termen de 15 zile lucrătoare de la data solicitării scrise a salariatului sau a fostului salariat, au mai precizat reprezentanții ITM Argeș.
Adeverința are rolul de a oferi salariaților un document esențial pentru:
Obținerea de drepturi legale (pensii, indemnizații, etc.);
Accesarea unor oportunități profesionale;
Alte scopuri administrative.
Totodată, Inspectoratul Teriorial de Muncă Argeș subliniază că, refuzul angajatorilor de a elibera astfel de documente în termenul prevăzut de legislația în materie, atrage răspunderea contravențională a angajatorilor.