Raliul Argeșului s-a desfășurat, în week-end, timp de două zile, pe străzile din Argeş. În prima zi, ostiliăţile s-au desfăşurat în zona Câmpulung, în timp ce în a doua zi „lupta” s-a dus pe Transfăgăraşan. În fiecare zi, câştigător a fost Simone Tempestini, acesta impunându-se până la urmă în Raliul Argeşului 2020.
Raliul Argeșului CATENA – Powered by Peugeot 2020 a programat în prima zi de concurs două probe speciale: o dublă parcurgere a specialei ”Godeni”, noutatea pregătită de organizatori în acest an. Simone Tempestini și Sergiu Itu au pornit excelent în cursă și s-au instalat în poziția de lider, acolo unde au rămas la finalul zilei grație a două victorii categorice de probă, conform raliulargesului.ro. Echipajul Napoca Rally Academy a fost urmat pe podium de Dan Gîrtofan și Tudor Mârza, situați la 28,7 secunde în spatele liderului. Deși nu au punctat în clasamentul FIA, Alexandru Pițigoi și Toni Avram au fost pe locul trei în clasamentul OPEN, reușind timpi extraordinari cu superbul Porsche 911 GT3.
Ultima treapă a podiumului clasamentului general FIA a fost ocupată de surpriza raliului: echipajul Norbert & Francesca Maior care a avut o viteză încredibilă și a fost pe trei la finalul probelor din prima zi, în fața tuturor rivalilor, dar și a multor mașini mai puternice.
Porcişteanua condus la RC2N
Locul 5 în clasamentul general, Valentin Porcișteanu și Dan Dobre au condus în prima zi în categoria RC2N, unde au fost urmați de echipajele Cristi Timișică & Gabriel Lazăr și Răzvan Trișnevschi & Traian Arsenescu. În clasamentul mașinilor cu 2 Roți Motrice, frații Maior conduceau în fața lui Mihai Manole și Marc Banca, în timp ce Adrian Teslovan și Vajk Imre Cseh au fost pe trei. În clasamentul RC3 lideri au fost după prima zi Manole și Banca, urmați de Teslovan/Cseh și Cotuț/Onofrei, cei care au abandonat după o ieșire în decor, dar care erau aşteptaţi să ia startul a doua zi. În spatele fraților Maior, Csongor Szabo și Marcus Andreoiu au fost pe doi în clasa RC4, iar bulgarii Mishev și Yanakiev completau podiumul.
Lideri la RC5
Cu două victorii de probă, Raul Badiu și Gabriel Găină au fost lideri în clasamentul RC5 și al Cupei Dacia, în timp ce Bogdan Talașman și Andrei Mitrașcă au terminat prim azi pe locul secund al clasei și primii în Swift Cup. Clasa 11 a avut parte de o luptă superbă, trei echipaje fiind într-un ecart de 1,6 seunde: Bogdan și Delia Năstase, Adi Iliescu și Rares Badea, și Dorin Banciu/Ioana Stan. În clasa 12, Pițigoi/ Avram au fost lideri, urmați de echipajele Costea/Voicu și Csato/Csikos.
În clasamentul Campionatului de Raliuri dedicat Vehiculelor Istorice, Gunther Graef, Bogdan Iancu și al lor BMW 1602 conduceau categoric, fiind urmați de Andrei Agapian/Mihai Matara și Petru Constantinescu/Mihai Boboia.
A doua zi, pe Transfăgărăşan
A doua zi a Raliului Argeșului CATENA – Powered by Peugeot 2020 s-a desfășurat exclusiv pe Transfgărășan, patru probe speciale fiind incluse în program. Concurenții au avut parte de provocări interesante și de dueluri cu secundele într-un cadru și un peisaj unic, de la Barajul Vidraru până la Cabana Capra.
Simone Tempestini și Sergiu Itu se impun după un parcurs perfect, în care au dominat aproapte toată cursa, reușind să fie cei mai rapizi pe cinci din șase speciale. Echipajul Napoca Rally Academy a fost urmat pe podium de Dan Gîrtofan și Tudor Mârza, Skoda Fabia R5 purtându-i pe cei doi către un început excelent de sezon. La bordul superbului Porsche 911 GT3 CUP, Alexandru Pițigoi și Anton Avram au ocupat ultima treaptă a podiumului în clasamentul OPEN și s-au impus în cadrul clasei NAT12. La bordul unui Mitsubishi Lancer EVO IX, Valentin Porcișteanu și Dan Dobre au încheiat pe trei în clasamentul general FIA și sunt câștigători în cadrul clasei RC2N, după un parcurs spectaculos. Cu un ritm fenomenal de-a lungul celor două zile de concurs, după cum scrie raliulargesului.ro, Norbert și Francesca Maior au surprins prin viteza pură. Echipajul s-a impus în clasamentul dedicat mașinilor cu tracțiune față și pe 5 în clasamentul general OPEN. Podiumul 2FWD a fost completat de echipajele Mihai Manole/Marc Banca și Dorin Costea/Horațiu Voicu.
Probleme pe coborârea de la Capra
Clasa RC3 a fost adjudecată de Mihai Manole și Marc Banca, urmați de Adrian Teslovan și Vajk Imre Cseh, cei care au avut probleme pe coborârea de la Capra, în timp ce frații Maior au fost urmați în clasamentul RC4 de bulgarii Mishev/Yanakiev și echipajul Ene/Barbu. După un incident în prima zi, Dănuț și Lucian Budai au revenit excelent pe probele de sâmbătă și s-au impus în clasamentul RC5, unde au fost urmați de un alt echipaj din Swift Cup, format din Bogdan Talașman și Andrei Mitrașcă, bronzul cupei fiind adjudecat de Bogdan și Andrei Gheorghiu. Raul Badiu și Gabriel Găină au ocupat ultima treaptă a podiumului clasei, dar s-au impus în Cupa Dacia, cu echipajele Cristi Sugar/Vlad Colceriu și Horea Balea/Mihai Luncan pe podiumul cupei monomarcă. Adi Iliescu și Rareș Badea au avut un ritm excelent ieri și s-au impus în cadrul clasei 11, Bogdan și Delia Năstase urmându-i pe locul secund în raliul de casă al echipajului, în timp ce Dorin Banciu și Ioana Stan au încheiat podiumul.
S-au impus la Vehicule Istorice
În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, Gunther Graef și Bogdan Iancu s-au impus categoric, urmați de Dorin Alexandrescu și Andrei Moțescu pe doi și Andrei Agapian și Mihai Matara pe trei. În Rally2, Emanuel și Denisa Resiga s-au impus fără probleme la debutul cu noua mașină de concurs, fiind urmați pe podium de echipajele George Marinescu/Alex Șimon și Cristi Pesoțchi/Bianca Radu.
Primul şi la teste
Prima etapă a sezonului 2020, Raliul Argeșului CATENA – Powered by Peugeot, a debutat vineri dimineaţă cu sesiunea de teste organizată pe un traseu în lungime de 3 kilometri. Echipajele au parcurs de mai multe ori secțiunea de drum din apropiere de Pitești, la Budeasa pentru a face ultimele reglaje înaintea startului. La bordul unui model Skoda Fabia R5, Simone Tempestini a fost cel mai rapid în shakedown-ul de vineri dimineață, stabilind un timp de 1:20.4. La mai mult de o secundă distanță, Dan Gîrtofan, la comenzile unei mașini similare, a oprit cronometrul la 1:21.8. Alexandru Pițigoi a pilotat exemplar superbul Porsche 911 GT3 CUP și a reușit un timp excelent, de 1 minut, 22 de secunde și 1 zecime. Surprinzător, cei trei piloți au fost urmați de tânărul Norbert Maior, care la bordul unui Peugeot 208 R2 a stabilit un timp foarte bun, clasându-se la sesiunea de teste înaintea mai multor piloți titrați. Valentin Porcișteanu a avut probleme cu al său Mitsubishi Lancer EVO IX, în timp ce Cristi Dolofan s-a concentrat pe spectacol și a stabilit al șaselea timp. Cristian Timișică, Mihai Manole, Bogdan Năstase și Adrian Grigore au completat topul 10 la shakedown-ul Raliului Argeșului 2020.
“Fan al Transfăgărşanului!”
Campion în 2019 și câștigător al Raliului Argeșului la revenirea competiției în Campionatul Național de Raliuri dar şi în acest an de pandemie, Simone Tempestini a pornit în prima cursă de anul acesta pe o Skoda Fabia R5. Înainte de începerea Raliului, Tempestini a vorbit despre pasiunea sa pentru circutitele de pe Trasnfăgărăşan. “În 2019, mi-a plăcut mult la Raliul Argeșului faptul că pentru mine era o cursă nouă. Nu trecusem niciodată pe probe în regim de cursă, pe când rivalii noștri participaseră la raliu în anii trecuți. Sunt un fan al Transfăgărășanului, e un drum care îmi place mult, așa că probele lungi au fost pe gustul meu. Schimbările făcute de organizatori sunt pozitive. Faptul că a doua probă de pe Transfăgărășan include zona spectaculoasă de lângă Cabana Capra este un mare plus. Ar fi fost frumos să se desfășoare și în coboroare, dar este o schimbare bună pentru moment. Proba noua e dificilă, îngustă și virajată, de viteză în unele locuri, cu drumul foarte îngust. Este clar că speciala are de toate, o secțiune fiind foarte rapidă, cu drumul lat. Fiind o probă nouă, va fi dificilă pentru echipaje, mai ales că este prima a raliului. Dar adevăratul raliu va avea lo, pe Transfăgărășan” a declarat Tempesitini. S.M.