La Dacia se lucrează normal!

1

Ion Iordache, vicepreşedinte sindicat

După veştile date de Grupul Renault, potrivit cărora va fi res­trânsă activitatea în mai multe uzine, angajaţii de la Mioveni se tem pentru locurile lor de muncă. Oamenii se întreabă dacă se va închide fabrica de la Mioveni. Vicepreşedintele Sindicatului Dacia, Ion Iordache, îi asigură pe angajaţi că nu se pune problema unei întreruperi de activitate.
Veştile proaste au venit din Franţa, unde Clotilde Delbos a precizat că în anul 2019 compania a înregistrat pierderi nete de 141 miliarde de euro, ceea ce nu exclude restrângerea acţivităţii în unele fabrici. Mai mult, la Mioveni deja a fost suspendată investiţia de 100 de milioane de euro pentru extinderea capacităţii de producţie. Aşa cum era firesc, veştile proaste au stârnit îngrijorare în rândul angajaţilor. Ion Iordache, Vicepreşedinte al Sindicatului Dacia, vine cu lămuriri. El spune că oamenii nu au de ce să se teamă. „Din punctul meu de vedere este adevărat că directorul general Dridi a anunțat că investițiile de la Dacia sunt suspendate un timp pentru probleme pe care le are Renault, dar vreau să vă spuă că la Dacia se lucrează normal. Ne pregătim cu toată forța să trecem de la mașina cu combustie internă la mașina electrică. Dacia va prezenta, probabil la sfârșitul anului 2021, o mașină hibrid, pasul către mașina electrică. Deja știți cu toții că la Geneva, în martie, se va prezenta Dacia electrică. Nu va schimba termenul la care va putea fi produsă. Suntem obligați de piață să facem această mașină. Este o revoluție în industria constructoare de mașini. Vreau să vă spun un singur lucru: la Dacia lucrurile sunt normale, în sfârșit la Dacia se lucrează normal, adică 5 zile pe săptămână.”, a declarat Iordache. Referitor la stoparea investiţiilor acesta a adăugat: „Renault a înregistrat după mai mulți ani, un profit cu 140 de milioane de euro mai mic decât era preconizat. Renault are probleme. Le cunoaștem cu toții, știm de scandalul cu Nissan, dar eu vorbesc despre Dacia. Investițiile care se fac sunt în vopsitorie, caroserie, montajul general, deja s-au pregătit liniile noi. Acum sunt suspendate pentru că Renault nu mai finanțează. Se lucrează și acum, dar la nivel mai mic cu posibilități interne. Nu scade producția. Facem 1400 de mașini pe zi. Oamenii trebuie să lucreze 5 zile pe săptămână ca să-și câștige banii, iar noi de pregătim de negocieri”, a mai zis Ion Iordache. M.Sandu