- Noul şef lucrează în companie de 15 ani şi a făcut stagiu de practică la Primăria din Paris
Începând de la 1 ianuarie 2021, Centrul de Design al Grupului Renault de la București este coordonat de Ory Yohann în funcția de șef Studio Design. Acesta îl înlocuiește pe Jean Philippe Salar, care devine vicepreședinte director de Design pentru marca Lada în Rusia.
Ory Yohann este absolvent al Ecole des Beaux-Arts (Nancy) și al Ecole Nationale Supérieure de Création Industrielle (Paris) din Franța. După ce parcurge stagii de practică în domeniul design-ului (Fondation Odon Vallée, Primăria din Paris și Decathlon), în 2005 se alătură ca designer în cadrul Centrului de Design satelit al Grupului Renault din Paris. Din 2007 este parte din echipa centrului Technocentre. În 2010, devine senior Designer, iar din 2013 merge în expatriere, în Coreea de Sud, în calitate de Lead Designer la Renault Design Asia. În 2018, Yohann revine în Franța, la Technocentre, ca Lead Designer. Și-a pus amprenta de designer pe exteriorul unora dintre modelele Renault (Mégane Sedan, Grand Scenic, Captur, Clio Estate)
Experienţă de 24 de ani
Jean Philippe Salar are o experienţă de 24 de ani în cadrul Grupului Renault. A contribuit la dezvoltarea mai multor modele din gamele Renault și Dacia: Twingo, Clio 3, Scénic, Trafic 2, Fluence, Mégane cabriolet, Mégane break, Kwid, Duster și a treia generație a modelelor Logan, Sandero și Sandero Stepway, recent lansate în România. După ce a absolvit un master în Design Transport la Strate Ecole de Design, Jean Philippe Salar debutează ca designer Exterior la Renault, în anul 1996, în cadrul departamentului Vehicule Utilitare. Aici contribuie la dezvoltarea modelului Trafic 2. Din 2000 se alătură centrului satelit de Design al Renault de la Barcelona (Spania). În 2001, Salar se întoarce în Franţa, la Technocentre. Aici îi este selectată propunerea de design pentru Clio 3 şi Clio 3 RS. Între 2004 şi 2005 face parte din echipa de design de la Renault Samsung Motors (RSM), unde contribuie la modelele SM5 şi SM7. În 2005 revine la Technocentre şi participă la dezvoltarea întregii game Mégane. În 2008 devine şeful studioului de Design Renault din Mumbai, India, unde dezvoltă, alături de echipa sa, design-ul modelelor Duster, Pulse, Scala şi Kwid, unul dintre cele mai noi modele ale Renault. După experienţa din India, Jean Philippe Salar revine la RSM în calitate de şef proiect. Din 2015 a preluat managementul RDCE din România.
Model Duster – exerciţiu de stil
Renault Design Central Bucharest a fost creat în anul 2007 și este situat în Renault Bucharest Connected. Face parte din reţeaua internaţională a centrelor de design – satelit a Grupului Renault. Celelalte centre se află în oraşele São Paulo (Brazilia), Kiheung (Coreea de Sud), Chennai şi Mumbai (India). Noul centru de Design din București a fost inaugurat recent si dispune de o suprafață mult mai mare și echipamente noi (ex. aparat de frezat, cabină de vopsitorie). Echipele realizează design-ul pentru vehicule cu vocație mondială, cu ajutorul celor 40 de angajați ai săi (design, modelare fizică și digitală). Cu ocazia inaugurării noului sediu, echipele au pregătit un model Duster – un exercițiu de stil, vehiculul având un look gata de aventură. Duster este modelul iconic al mărcii Dacia, care se bucură de succes mondial, încă de când a fost lansat, în 2010.
Cinci mărci
Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Mizează pe complementariatea celor cinci mărci (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine şi Lada), pe vehiculul electric şi pe Alianţa sa unică cu Nissan şi Mitsubishi. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. Groupe Renault integrează în România toate activităţile specifice construcţiei automobilului, ceea ce a condus la o performanță economică susținută și la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite pentru: studii client, design, inginerie, testare, fabricaţie, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanţare. În 2018 Groupe Renault România a avut o cifră de afaceri de 6 miliarde de euro. Grupul e lider pe piaţa locală cu mărcile Dacia şi Renault. Cei peste 17 000 de angajați ai companiei inovează în ceea ce priveşte produsele şi bunele practici, fiind recunoscuţi pentru profesionalismul lor. S.Mihai