Psihologia din spatele cumpărăturilor exagerate

0

Oamenii cumpără cantități uriașe de hârtie igienică, paste, săpun, alimente conservate și dezinfectant. Cei care nu își fac provizii se întreabă de ce atât de mulți oameni intră în panică?
Coronavirusul este un inamic invizibil. Și, atunci când nu-ți vezi dușmanul, ceea ce se întâmplă este că pierzi acest sentiment de control. Ceea ce descoperă cercetătorii acestui fenomen este că, dacă pierzi simțul controlului perceput, începi să cumperi lucruri care să te ajute să rezolvi problemele care te-au determinat să pierzi controlul în primul rând.
Deci, cu alte cuvinte, dacă vă simțiți anxioși, dacă vă temeți de virus, atunci începeți să cumpărați lucruri care v-ar putea împiedica să contactați virusul. Nici nu contează dacă aceste măsuri sunt eficiente. Dacă cumpăr ceva, mă simt mai bine, mă simt mai în siguranță. În ultimii ani s-au efectuat experimente în supermarketuri cu privire la anxietatea oamenilor și modul lor de reacție la cumpărături. Concluzia studiilor este este că atunci când oamenii își pierd controlul, cumpără mai multe produse funcționale. Produse care îi ajută să rezolve probleme. Mai ales produsele care îi ajută să restabilească din nou controlul. Pentru restabilirea controlului trebuie în primul rând sa fim informați! Trebuie să fim educați și să înțelegem ce se întâmplă, despre ce este vorba când ne confruntăm cu o pandemie, despre modul în care ne putem infecta, despre cum tratăm această infecție virală. Diferența de reacție între COVID și SARS o face tehnologia pe care în urmă cu 17 ani nu o aveam la acest nivel. Starea de anxietate actuală este dezvoltată și întreținută de postările excesive actuale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.