Paşaportul COVID, disponibil!

0
0



Începând de ieri, românii pot obţine de pe platforma Serviciului de Telecomunicații Speciale certificatele digitale UE privind COVID, sau paşaportul COVID cum i se mai spune. Documentul poate fi folosit la ieșirea din țară, atât în format digital, pe telefon, cât și printat. Acesta nu este obligatoriu la trecerea frontierei însă pot facilita accesul către alte state, dovedind situația lor epidemiologică a persoanei.


Emilia Mateescu, prefectul judeţului, anunța că începând cu data de 01.07.2021, Poliția de Frontieră Română asigură verificarea autenticității și valabilității certificatelor digitale privind vaccinarea, testarea sau vindecarea. „Pentru verificarea, la intrarea în țară, a codurilor QR de pe certificatele digitale, Serviciul de Telecomunicații Speciale a distribuit către Poliția de Frontieră 271 de scannere mobile și 271 de telefoane mobile smart, echipamente care au instalată aplicația „CoronaScan”.

Certificatul poate fi prezentat, la intrarea în România sau în oricare alt stat membru al Uniunii Europene, atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât și tipărit pe hârtie. Certificatul digital nu este un document obligatoriu la trecerea frontierei, însă, cu ajutorul lui, persoanele care s-au vaccinat împotriva COVID-19, cele care s-au recuperat după această afecțiune sau cele ce dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situația lor epidemiologică, într-o modalitate operativă.” , a transmis Emilia Mateescu.

Prin portalul https://certificat-covid.gov.ro lansat joi, ieri de STS cetățenii români sau străini își pot genera certificatele digitale UE privind COVID. Cei care vor dori un certificat pentru a călători în siguranță pe timpul pandemiei de COVID-19 vor vor putea obține documentul în mai puțin de 10 pași, potrivit STS.
1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.
2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.
3. Se accesează butonul verde „Certificat nou”.
4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.
5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.

6. În funcție de categorie, se completează: Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.
7. Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.
8. Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail. M.S.


LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.