Ieri s-au împlinit 53 de ani de la inaugurarea primei uzine de autoturisme din România și 47 de ani de la inaugurarea Transfăgărășanului.
La 20 august 1968, în urmă cu 53 de ani, a avut loc inaugurarea Uzinei de Autoturisme Piteşti (denumirea oficială), construită în comuna Colibaşi (în prezent, Mioveni). Evenimentul a marcat totodată începerea fabricării în serie a primului automobil, ‘’Dacia 1100’’, un model sub licenţa Renault R8. Construcţia uzinei de la Mioveni – Uzina de Autoturisme Piteşti, a început în 1966, având la bază un acord între autorităţile române şi producătorul francez de automobile Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia.
După ‘’Dacia 1100’’, a urmat ‘’Dacia 1300’’, care a intrat în producţie în august 1969, având la bază modelul Renault 12. După expirarea licenţei Renault, în 1979, Dacia a început un program propriu de dezvoltare, până la privatizarea din 1999, perioadă în care au fost lansate modelele Dacia 1310, Dacia 1320, Dacia 1410, Dacia Sport, Dacia Break, Dacia Berlina, Dacia 1300 Super, Dacia 1301, Dacia 1302, Dacia 2000, Dacia 1325 Liberta și Dacia Nova.Tot pe 20 septembrie, 1974, în urmă cu 47 de ani, avea loc inaugurarea oficială a drumului naţional Transfăgărăşan, care leagă Muntenia de Transilvania. Transfăgărășan a fost construit între aniii 1970-1974, pe o durată de patru ani. „Drumul printre nori”, așa cum mai este denumit traseul, Transfăgărășanul, măsoară aproximativ 151 km, cuprinde cel mai lung tunel rutier din România (Tunelul Bâlea 887 m), situat la cea mai mare înălţime (2.042 m) și face parte din DN 7C, legând Argeșul de Sibiu. Traseul pe care se desfășoară drumul Transfăgărășan începe din comuna Bascov din Județul Argeș și trece prin fața Hidrocentralei Vidraru, apoi urcă spre Cetatea Poenari, ajunge pe Barajul Vidraru, trece de trei tunele scurte, trece de baraj și Lacul Vidraru, ajungând la Cascada Capra. Trecerea de la Capra la Bâlea Lac, în Sibiu, este făcută print Tunelul Bâlea, cel mai lung tunel din România. S.M.