Dealerii auto trebuie să înscrie mașina la RAR

0

  • Ultima lege dată de Guvern



Mașinile la mâna a doua aduse din străinătate s-ar putea scumpi în următoarea perioadă. Astfel, Guvernul a decis în ultima ședință în care a avut puteri depline că toți dealerii de autovehicule sunt obligați să înscrie personal mașinile la RAR, înainte de a le vinde. 


Autoritățile spun că statul a pierdut mai bine de un miliard de lei în ultimii 5 ani, prin neplata TVA-ului de către cei care aduc mașini din străinătate și le vând mai departe, informează Digi 24. Cei vizați spun că sunt luate în vizor marile firme, care au făcut adevărate averi din neplata acestei taxe către stat. Așa că, Executivul a decis, la începutul lunii, ca toți cei care aduc mașini din străinătate să le înscrie personal la Registrul Auto Român, pe numele lor, înainte de a le vinde. Radian Tufă, director general RAR a comentat decizi: “Dacă o firmă cumpără o mașină din Germania, în mod normal ar trebui să vină cu mașina în țară, să-i facă omologarea la RAR și în urma revânzării, la prețul de factură cu care a fost achiziționată în Germania, ar trebui să-i pună partea de TVA, care implicit îi ridică prețul. În condițiile în care se fac mai multe acte succesive, cu tot soiul de firme fantomă, practic statul este eludat de TVA. Statisticile oficiale arată că bugetul de stat ar fi pierdut peste un miliard de lei în ultimii cinci ani, din aceste afacer”.

Sunt vizați cei cu firme

Din câte se pare modificarea legislativă îi vizează pe cei care au firme, care în ultimii ani au făcut averi colosale. Legea nu îi vizează pe particularii care aduc o mașină cu platformă ci îi vizează pe cei care o iau pe firmă, cu TVA. Pentru ca noile reguli să intre în vigoare, mai e nevoie de un protocol încheiat între RAR și ANAF. Această modificare nu aduce nimic nou, practic, întrucât firmele care importă mașini la mâna a doua trebuie să respecte Codul Fiscal, așa cum trebuia să îl respecte și până acum. Radian Tufă, directorul general RAR a mai adăugat: “Probabil că va fi o oarecare creștere, dar nu este obligatoriu ca TVA-ul să impună o creștere de 19%. Anul trecut, în România s-au vândut 880.000 de mașini second-hand. Dintre acestea, 380.000 au fost importate, iar 500.000, de pe piața locală. În primele 3 luni ale acestui an, s-au vândut peste 122.000 de autoturisme noi și rulate. Doar 21.000 au fost noi, restul, la mâna a doua”. S.M.