- Porțiunea 4 a Autostrăzii Pitești – Sibiu poate fi proiectată
- Drumul include și un tunel de peste 1 km care traversează dealul Momâia
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 4 al Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti a fost semnat zilele trecute luni cu antreprenorul PORR, acelaşi constructor care lucrează deja pe primul lot, între Sibiu şi Boiţa (13 km). Lotul 4 are o lungime de 10 kilometri între Curtea de Argeş şi Tigveni, iar durata de realizare este de 60 de luni din care primele 16 luni pentru proiectare respectiv 44 de luni pentru execuţie. Semnarea contractului câştigat cu o ofertă de 1,6 miliarde lei se face după aproape trei ani de la lansarea licitaţiei. Porțiunea de drum în cauză include și un tunel de peste 1 kilometru.
La o distanță de opt luni de la finalizarea licitației pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție pentru unul din cele mai grele sectoare ale Autostrăzii Sibiu – Pitești, CNAIR reușește în sfârșit să semneze contractul cu câștigătorii de la Porr Construct, aceeași companie care construiește în prezent lotul 1, de la Sibiu la Boița. După cum s-a dovedit în acest ultim proiect, sunt șanse mari ca sectorul pe care se va regăsi și primul tunel de pe această autostradă să fie finalizat la timp. Numai că timpul prevăzut de contract este de cinci ani, din care 16 luni este proiectarea, iar restul de 44 de luni vor acoperi execuția. Prețul total pe care România îl va plăti pentru această bucată de 10 km este de 1,67 miliarde lei, la care se adaugă TVA. „Ofertantul desemnat câștigător este PORR CONSTRUCT, iar contractul a putut fi semnat după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor – CNSC a respins contestația formulată de către un ofertant cu privire la Raportul procedurii de atribuire”, a declarat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Începută în 2019, licitația pentru lotul Curtea de Argeș – Tigveni a fost întârziat de procedurile greoaie de evaluare din CNAIR, apoi, după finalizarea licitației, de contestațiile depuse de unii participanți, compania chineză China Railway.
12 poduri
Proiectul include 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 m, dintre care, cel mai lung este viaductul de la km. 84+341, în lungime de 630 m. De asemenea, include un tunel de 1,350 metri, în zona de traversare a dealului Momâia, județul Argeș. Secțiunea 4 se leagă de Secțiunea 5, Pitești – Curtea de Argeș, care este executat de Astaldi, cu care s-a semnat deja contractul de execuție, fiind finalizată proiectarea. Pe Secțiunea 3, Tigveni – Cornetu, cu o lungime de 37 km, licitația este în derulare, fiind prelungit termenul de depunere a ofertelor până în ianuarie. Termenul inițial era 27 noiembrie. Pe Secțiunea 2, Cornetu – Boița (care include și lotul 2 de la Sibiu – Boița), de 31 km, licitația s-a finalizat în luna octombrie, dintre cei șase ofertanți invitați să depună oferte doar unul singur, o companie din Turcia, depunând o ofertă. S.M.