Industria auto este în continuă cădere, chiar dacă Guvernul a dat indicaţii speciale privind vânzările de autoturisme, în sensul că, achiziţionarea de autovehicule este permisă tuturor, acest lucru fiind stipulate în una din ordonanţele militare emise până acum.
Astfel, românii pot să meargă să îşi cumpere maşini fără problem, putând bifa pe declaraţiile pe propria răspundere, punctul pentru asigurarea de bunuri. În acest context, totuşi, vânzările auto au scăzut drastic în luna martie, iar în aprilie, lucrurile probabil se vor accentua. Conform ACAROM, înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în martie 2020 cu -32.19% faţă de martie 2019, atingând un volum de 6.654 unităţi. Astfel, pe primele trei luni din 2020, numărul autoturismelor noi înmatriculate a ajuns la 27.979 unităţi, în scădere cu -21.92% faţă de perioadă similară din 2019.
Clasamentul pe mărci – autoturisme noi, ianuarie-martie 2020:
– DACIA = 7.437 unităţi (cu o scădere de -38.43% faţă de ian-mar 2019)
– VOLKSWAGEN = 2.604 unităţi (cu o creştere de +16.82% faţă de ian-mar 2019)
– SKODA = 2.454 unităţi (cu o scădere de -3.39% faţă de ian-mar 2019)
– RENAULT = 2.185 unităţi (cu o scădere de -27.98% faţă de ian-mar 2019)
– HYUNDAI = 2.040 unităţi (cu o creştere de +20.28% faţă de ian-mar 2019)
Vânzările auto noi pe modele în ian-mar 2020
– DACIA Logan
– DACIA Sandero
– DACIA Duster
– SKODA Octavia
– RENAULT Clio
36.000 maşini SH
În ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în martie 2020 cifra de 36.049 unităţi, o scădere de -3.55% faţă de martie 2019, pe primul trimestru din 2020 înregistrându-se un volum de 108.080 unităţi, în scădere cu – 2.02% faţă de perioada similară din 2019.
Locul 16 la înmatriculări
Lucrurile stau mai rău la nivelul UE, faţă de România, în ceea ce priveşte înmatriculările de autoturisme noi. Astfel, acestea au scăzut cu -55.1% în martie 2020 faţă de martie 2019, atingându-se un nivel de 567.308 unităţi. Astfel, conform datelor ACAROM – Asociatia Constructorilor de Automobile din ROMANIA si ACEA, pe primele trei luni din 2020, în UE, au fost înmatriculate 2.480.855 autoturisme noi, ceea ce reprezintă o scădere cu -25.6% comparativ cu perioada similara din 2019.
În perioada ianuarie -martie 2020:
– Au fost înregistrate scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi pe pieţele mature precum Italia (-35.5%), Franţa (-34.1%), Spania (-31.0%), Germania (-20.3%).
– România se situeaza pe pozitia 16 în UE, cu un volum de 27.979 autoturisme noi înmatriculate, o scădere cu -21.9% faţă de primele trei luni din 2019.
– În ceea ce priveşte constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme înmatriculate în Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 800.482 unităţi, în scădere cu -19.4%, urmate de grupul PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel, Vauxhall) cu 453.461 unităţi, în scădere cu -34.3% si de Grupul Renault cu 268.275 unităţi, în scădere cu -36.1% (din care DACIA: 83.286 unităţi o scădere de –42.6% faţă de perioada ian-mar 2019). Autoturismele marca Ford au reprezentat în ian-mar 2020 un număr de 162.528 unităţi noi înmatriculate,îin scădere cu -37.4% faţă de perioada similară din 2019.
50 de ventilatoare medical reparate cu sprijinul industriei auto
La inițiativa Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) și a Parteneriatului Auto Român, industria auto – constructori și furnizori printre care şi companiile din Argeş, Dacia, Draexlmaier, Adient, Martur – direcționează fonduri pentru repunerea în funcțiune a 50 de ventilatoare medicale. Scoase din uz, acestea au fost identificate și colectate din diverse unități medicale de către Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) împreună cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență (IGSU). DSU va coordona întreaga activitate de reparație a celor 50 de aparate medicale din cele 190, urmând ca acestea să fie redistribuite în unitățile medicale angrenate în lupta cu noul Coronavirus.
Încă de la debutul crizei sanitare generată de COVID – 19, industria auto s-a mobilizat în cadrul grupului de lucru, Parteneriatul Auto Român prin diverse inițiative de solidaritate. Fiecare companie a întreprins acțiuni de responsabilitate socială și solidaritate în comunitățile în care își desfășoară activitatea sau la scară națională, în completarea necesarului logistic și sanitar identificat de către autoritățile naționale. Au pus la dispoziție flote de mașini pentru personalul medical și auxiliar, au donat măști și echipamente sanitare de protecție, au organizat strângere de fonduri și direcționat fonduri către ONG-uri, au creat platforme digitale de educație pentru copii și au venit în sprijinul unor familii aflate în dificultate prin donarea și livrarea hranei la domiciliu. În paralel, Parteneriatul Auto Român, prin intermediul ACAROM și în directă corelare cu autoritățile naționale, caută să identifice soluții de creștere a capacităților de producție pentru măști textile, viziere, soluții dezinfectante și piese pentru ventilatoare. S.M.