Peste 45.000 de chestionare completate!

0

  • Argeşenii au luat în serios autorecenzarea



Argeșul se situează în primele zece județe, după București, ăn statistica privind autorecenzarea. În două săptămâni, argeșenii au completat peste 45.000 de chestionare. Salariații care participă la recensământ și completează formularul online primesc o zi liberă, indiferent că sunt salariaţi la stat sau la privat. 


Duminică, la două săptămâni după ce a început autorecenzarea, în Argeș au fost înregistrate în total 45.305 chestionare. În prima săptămână au fost completate 19.797 formulare și în cea de a doua săptămână 25.508. Sunt completate, în medie, 3.500 de chestionare pe zi. Statistica reprezintă numărul de chestionare completate și nu numărul de persoane recenzate. O parte dintre aceste chestionare pot cuprinde doar date legate de locuințele secundare neocupate. Pentru a putea fi completat chestionarul e nevoie de conexiune la internet și de o adresă de e-mail valabilă. Se va accesa www.recensamantromania.ro, se va accesa link-ul care duce spre platforma de autorecenzare și va fi completat un formular de preînregistrare, pe baza CNP-ului. Ulterior, pe adresa de e-mail menționată, va fi primit chestionarul propriu-zis, cu întrebările specifice. Persoanele salariate care participă la Recensământ 2022 și se autorecenzează prin intermediul internetului au dreptul la o zi liberă, plătită. Aceasta se acordă, indiferent dacă lucrează în sectorul public sau privat. Ziua liberă plătită se acordă în scopul încurajării utilizării cu predilecţie a acestei metode.

Se pot cere lămuriri la call center

În perioada 14 martie – 15 mai se va desfășura autorecenzarea. Persoanele care au nelămuriri cu privire la completarea formularului pot suna la call center 0314 33 83 00. Până acum au sunat peste 12.000 de români la numărul amintit. Coordonatorul Unităţii de Coordonare şi Implementare a Recensământului Populaţiei şi Locuinţelor 2021 (UCIR), Silvia Pisică, a precizat într-o conferinţă de presă: „Până în prezent, în două săptămâni încheiate, avem, pe partea de call-center, în relaţie directă cu populaţia, mai mult de 12.000 de apeluri. Este un volum mai redus pe perioada de weekend şi este un volum foarte mare în special la început de săptămână, cum este ziua de azi, o zi de luni. Call-center-ul funcţionează de la ora 7:00 dimineaţa până la ora 10:00 seara, este extrem de activ începând cu orele 8:00 şi până la 6:00 după-amiaza. Între 6:00 după-amiaza şi 7:30 (p.m. – n. r.) se reduce din volum cam la jumătate, probabil că oamenii ajung acasă, iau cina şi se apucă de auto-recenzare. Avem apeluri inclusiv până la cu numai câteva secunde înainte de 10:00 seara. Nu închidem, bineînţeles, preluăm toate apelurile, şi până când nu terminăm nu plecăm”, a afirmat Silvia Pisică. Aceasta a spus că mare parte dintre cei care sună, sunt persoane vârstnice care cer lămuri pentru a se asigura că răspund corect la chestionar.

Chiriașii trebuie să ofere date despre locuință

O întrebare frecventă privind completarea chestionarului este legată de chiriaşi. Președintele Institutului Național de Statistică (INS), Tudorel Andrei a precizat în acest sens: „O întrebare frecventă a fost legată de ce să scrie la locuinţă în situaţia în care este chiriaş: cine trebuie să o declare, proprietarul sau chiriaşul? Chiriaşul este cel care trebuie să declare caracteristicile locuinţei respective. Ba mai mult, nu există nicio relaţie între proprietarul locuinţei respective şi cel care locuieşte efectiv în clădirea respectivă”, a afirmat Tudorel Andrei, într-o conferință de presă. Termenul limită pentru autorecenzare este data de 15 mai. După încheierea acestei etape, în intervalul 16 mai – 17 iulie vor fi chestionați de un recenzor românii care nu au acces la internet sau nu au un dispozitiv de pe care să răspundă la întrebări. M.S.


LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.