Aplicație pentru operatorii din turism

0



Ministerul Economiei a lansat miercuri aplicația dedicată operatorilor economici din turism în vederea inventarierii sumelor achitate în avans, aferente pachetelor de servicii de călătorie și serviciilor turistice independete încă neexecutate.


Aceasta poate fi accesată pe platforma https://csu.prevenire.gov.ro/, secțiunea Formulare (Formulare operatori economici din turism), informează digi24.ro. „Așa cum am promis, a fost lansată aplicația prin intermediul căreia toate agențiile de turism și unitățile de cazare din România pot raporta totalitatea plăților făcute în avans, încasate de la clienți și, eventual, achitate către furnizori. Prin centralizarea acestor informații vom ști concret situația financiară a acestora, cu date actualizate la zi. Mai mult decât atât, pentru a avea o privire de ansamblu, ne-am propus să colectăm și informații referitoare la resursele umane. Aceste date ne vor permite să evalăm situația reală din piață, iar ulterior să propunem măsuri care pot sprijini industria ospitalității și turiștii”, a declarat Emil-Răzvan Pîrjol, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism. În contextul situației epidemiologice actuale și a efectelor ei, la nivelul Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism se dorește digitalizarea, eficientizarea și transparența procedurilor. Astfel, prin intermediul aplicației se vor colecta digital informații financiare din partea operatorilor economici, referitoare la sumele încasate în avans de la clienți pentru pachetele de servicii de călătorie (o combinație de cel puțin două tipuri diferite de servicii de călătorie, spre exemplu transport și cazare) și serviciile turistice independente (spre exemplu, doar cazare cu eventuale servicii de masă incluse), totodată despre plățile efectuate către partenerii externi, dar se are în vedere și evidența resurselor umane existente la nivelul acestora (numărul de contracte suspendate, anulate, cu program redus, cât și numărul de contracte suspendate din alte motive).
Informaţii online
De asemenea, se recomandă operatorilor economici din turism furnizarea acestor informații prin intermediul formularului online, însă completarea acestuia nu este obligatorie.
Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism deține o serie de date referitoare la sumele încasate în avans de către agentiile de turism pentru pachetele de servicii de călătorie, obținute prin intermediul raportărilor lunare, însă este necesar ca aceasta să fie actualizată la zi și completată cu informațiile referitoare la serviciile turistice independente, dar și la resursele umane. S.M.


Românii care și-au achitat vacanțele pot cere lămuriri
Ministerul Turismului a anunțat că Direcţia Generală Turism din cadrul Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA) a deschis o linie telefonică dedicată persoanelor care doresc să afle detalii despre situaţia anulării pachetelor turistice şi a rambursării sumelor achitate.
„La nivelul Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri – Direcţia Generală Turism a fost instituit un call-center pentru persoanele care au întrebări referitoare la reprogramarea călătoriilor, anularea acestora şi implicit rambursarea sumelor achitate pentru pachetele de servicii, în contextul situaţiei epidemiologice actuale. Numărul de telefon este: 0751.122.311. Pe această cale, vă adresăm rugămintea să apelaţi acest număr de telefon doar dacă vă aflaţi într-una dintre situaţiile mai sus menţionate”, se menţionează în anunţul făcut de Direcţia Generală Turism din Ministerul Economiei. La începutul acestei luni, ministrul Economiei, Virgil Popescu, a făcut un apel la românii care au plătit avansuri la agenţiile de turism să nu meargă să ceară banii înapoi, „pentru că nu au de unde să-i dea şi riscă să introducă firmele în faliment”, arătând că lucrul cel mai prudent ar fi „să mai aştepte sau să ceară un voucher de la agenţie, o reprogramare”. M.D.