Începând cu următorul an școlar unitățile de învățâmânt vor avea și directori adiministrativi, în afară de funcțiile de conducere existente în momentul de față.
Astfel, Ministrul Educației a anunțat că apare o nouă funcție de conducere în școlile din România, după o întâlnire cu primarii orașelor din țară. Câmpeanu a declarat că a fost de acord şi va propune, în cadrul proiectului unei noi legi a Educaţiei, instituirea unui nou post în școli. Ministrul propune instituirea funcției de director administrative, în școlile din România, care să fie o punte de legătură între instituțiile de învățământ și autoritățile locale.
Oficiallul Guvernului, vrea astfel ca noul director să aibă competenţe în ştiinţe economice şi în ştiinţele administraţiei publice. „În urma unor întâlniri, ultima fiind cu cu Asociaţia Municipiilor din România, cu primarii municipiilor din România, am fost de acord şi vom propune la nivelul proiectului unei noi legi a Educaţiei a învăţământului preuniversitar, instituirea funcţiei de director administrativ. Un director administrativ care să fie o veritabilă punte de legătură între şcoală şi autoritatea locală, director administrativ, care va trebui să aibă competenţe în ştiinţe economice, în ştiinţele administraţiei publice”, a precizat ministrul Educaţiei.
Liderul, tot directorul școlii
Noua funcție nu va submina din atribuțiile actualei conduceri, liderul trebuind să rămână directorul de şcoală, în timp ce directorul administrativ trebuie să adere la programul managerial cu care acel superior de şcoală a câştigat concursul. Mai mult, vor fi clar definite rolurile între cei doi. „Nu vom putea suplini competenţele acumulate pe parcursul câtorva ani de studii universitare de ştiinţe economice sau ştiinţe ale administraţiei. Liderul trebuie să rămână însă directorul de şcoală.
Trebuie foarte clar definite rolurile. Directorul administrativ va trebui să adere la programul managerial cu care acel director de şcoală a câştigat concursul pentru director de şcoală. Va trebui să se ocupe strict de problemele administrative şi de consolidarea legăturii cu primăria, cu autoritatea locală şi să sprijine bunul mers al personalului nedidactic, didactic auxiliar din şcoală, mai ales nedidactic, precum şi legătura cu comunitatea locală direct sau prin intermediul autorităţii publice locale”, a spus ministrul Educației. S.M.