Peste 100.000 solicitări la ambulanţă, într-un an!

0



Dintr-un bilanț al activității Serviciului de Ambulanță Argeș reiese că anul trecut, echipajele medicale au răspuns la peste 100.000 de solicitări, fiind parcurși aproximativ 3 milioane de kilometri la intervenții. Timpul de răspuns în mediul urban a fost sub 15 minute, iar în mediul rural sub 20 de minute. De asemenea în raportul prezentat au fost evidențiate punctele tari și cele slabe ale instituției.


În 2021 Serviciul de Ambulanță Argeș a avut 104 738 intervenții la cazuri, o medie lunară de 8 728, din care aproximativ 46% reprezintă cazuistica Covid-19. Au fost efectuate 48 000 de teste pentru diagnosticarea precoce a COVID-19, din care 7 000 de teste RT-PCR și 41 000 de teste rapide antigenice . Echipajele medicale au parcurs în total, 2 997 229 de kilometri .

„Cu privire la alocarea operativă a echipajelor în concordanță cu motivul solicitării, au fost organizate instruiri ale personalului dedicat, monitorizându-se indicatorii de calitate (în special timpul de răspuns la apel prin 112 – sub 20 de secunde , timpul de alertare a echipajelor – sub 2 minute și timpul de ajungere la caz – sub 15 minute în mediul urban , la cel putin 90% din cazuri și sub 20 de minute în mediul rural, la cel putin 75 % din cazuri ). În luna octombrie datorită numărului mare de solicitări a rezultat o creștere a timpilor de alertare și ajungere la caz.” se precizează în bilanţ.

Sondaj printre pacienţi privind calitatea serviciilor medicale

Pentru a putea fi stabilit gradul de percepție a calității serviciilor medicale oferite de către SAJ Argeș, a fost făcut un sondaj telefonic, în timpul căruia au fost apelaţi fie direct pacienţii care au beneficiat de serviciile SAJ, fie aparținătorii acestora. În acest fel a fost făcut un eșantion de chestionare de evaluare a satisfacției pacientului. Din analiza acestora 49% din repondenți au răspuns cu foarte bine, 30% cu bine, 15% cu satisfăcător și 6% cu nesatisfăcător.

Venituri salariale la nivel maxim

În cadrul Serviciului de Ambulanţă Argeş a fost făcută o analiză privind punctele tari în care au fost specificate următoarele: ● Serviciul de Ambulanță Județean Argeș este certificat ISO 9001- 2015 ● Dispecerat în aceeaşi locaţie cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență ● Personal de intervenție calificat, competent, cu înaltă pregătire (medici, asistenți, ambulanțieri) ● Acordarea veniturilor salariale pentru personalul operativ la nivel maxim ( anul 2022 începând cu luna ianuarie 2019 ) ● Spirit de competitivitate al personalului de intervenție ● Mijloace de intervenție dotate conform normativelor ● Asigurarea necesarului de medicamente și materiale sanitare necesare, la nivelul cerințelor ● Distribuire adecvată a resurselor în teritoriu ● Management preponderent participativ, echipă de conducere consultată și implicată în luarea deciziilor ● Adresabilitate crescută a pacienților, din Argeș și din județele limitrofe ● Realizarea în ultimul an a unor investiții importante – achiziție de incubatoare pentru nou-născuți, stații de emisie-recepție, containere pentru decontaminare personal de intervenție ● Preocupare pentru informarea, instruirea continuă și verificarea cunoştințelor personalului ● Situație financiară bună

Parc auto învechit

Ca în orice instituție și la Serviciul Ambulanță sunt și puncte slabe, acestea fiind precizate în bilanț după cum urmează: ● Număr insuficient de medici în substații ● Procedură anevoioasă privind recrutarea de personal ● Indisponibilitatea frecventă, din motive tehnice a mijloacelor de transport ● Parc auto învechit, 70% cu norma de casare îndeplinită ● Neformalizarea unor proceduri operaționale pentru activități curente ● Lipsa unor programe informatice la compartimentul statistică și informatică și farmacia cu circuit închis ● Lipsa bazei legale pentru salarizarea pe criterii de performanță a personalului , ducând la imposibilitatea stimulării și motivării salariaților ● Plafonarea veniturilor salariale pentru personalul TESA

Îmbătrânirea populaţiei şi înmulţirea cazurilor sociale

La capitolul ameninţări, din cadrul analizei a fost specificat: ● Legislație în continuă schimbare ● Nerespectarea întotdeauna a protocoalelor de transfer interclinic al pacientului critic de către spitale. ● Îmbătrânirea populației și creșterea numărului de cazuri sociale ● Lipsa unui cadru legislativ pentru prevenția din domeniul sănătății publice ● Ponderea ridicată a cazurilor generate de un comportament inadecvat (accidente rutiere, agresiuni, consumul de alcool și droguri, accidente de muncă)

Se doreşte achiziţionarea de ambulanţe noi

Pentru a creşte calitatea actului medical, Serviciul de Ambulanţă şi-a propus ca obiectiv, dotarea cu peste 20 de autosanitare. Se are în vedere achiziţionarea a 3 autosanitare tip C2 ( 3×50 mii lei )=150 mii lei ● 14 autosanitare tip B1/B2(14×40 mii lei)=640 mii lei ● 5 autosanitare tip A1/A2(5x 25 mii lei) =125 mii lei M.D.