Dispariţia minorilor, fenomen care ia amploare!

0



O nouă activitate a avut loc în cadrul Săptămânii Prevenirii Criminalității a avut loc la Complexul de Servicii Comunitare pentru Copilul în Dificultate Sfinții Împărați Constantin și Elena Pitești, având ca temă „Dispariția și victimizarea minorilor”, un fenomen ce ia amploare și pentru stoparea căruia este nevoie ca toate instituțiile să se implice și să colaboreze.  


La activitate au participat polițiștii din cadrul Compartimentului Analiză și Prevenirea Criminalității Argeș și Serviciului InvestigațiiCriminale Argeș, împreună cu reprezentanţi ai Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș. „Activitatea a fost dedicată copiilor instituționalizați și a avut drept scop conștientizarea minorilor asupra riscurilor la care se expun atunci când pleacă din centrele de ocrotire și informarea reprezentanților legali despre necesitatea menținerii unei relații strânse cu copiii și a unei bune comunicări pentru rezolvarea divergențelor și problemelor specifice vârstei lor. Pentru angrenarea copiilor în discuții și activitate, aceștia au fost implicați într-un concurs de desene și eseuri – Unde plecăm când plecăm? , ce au avut drept scop conștientizarea consecințelor disparițiilor voluntare a minorilor. La final, cele mai bune lucrări au fost premiate.” a transmis Mădălina Epure, ofiţer de relaţii cu presa al IPJ Argeş.

Lipsa de atenţie îi afectează pe copii

Tot în cursul zilei de ieri, polițiștii au organizat și desfășurat o dezbatere la Colegiul Psihologilor, unde s-a discutat despre problematica disparițiilor voluntare de minori și măsuri eficiente de combatere. „Conform unui studiu privind disparițiile de minori, realizat la nivelul Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității, printre cauzele generale care au dus la înregistrarea disparițiilor minorilor, se regăsesc: lipsa de atenție sau de interes/neglijare fată de nevoile copilului aflat în dezvoltare, astfel încât copiii se simt nedoriți sau ignorați; lipsa de control a situației școlare a copiilor, în ceea ce privește frecvența la cursuri şi interesul pentru studiu arătat de copii; rigiditatea regulilor de conviețuire, lipsa de comunicare în familie sau în centrul de ocrotire, modele de comportament disfuncționale receptate, lipsa interesului pentru studii, practicarea cerșetoriei, lipsa de organizare a vieții, rezolvarea conflictuală a diferendelor, antecedente penale ale membrilor familiei, consum frecvent de alcool al unora dintre membrii familiei; starea materială precară, care determină neglijarea funcției de educație a familiei şi plasarea ei la periferia preocupărilor față de copii, spiritul de aventură etc.” a mai spus Mădălina Epure.