Miercuri, Consiliul de Administrație al Renault a aprobat situațiile financiare consolidate ale Renault Group și conturile companiei Renault SA la 31 decembrie 2022.
Astfel, perspectivele financiare pe anul 2022 ale Grupului Renault au fost depășite, după ce fuseseră deja revizuite în creștere în iulie 2022. Tot anul trecut, a avut loc o creștere semnificativă a profitabilității: # o marjă operațională de 5,6 %, superioară față de perspectiva financiară anunțată anterior, de peste 5 % # creștere cu 1,4 miliarde de euro față de nivelul înregistrat în 2021 (+2,8 puncte procentuale). Totodată, s-a înregistrat un free cash-flow record: 2,1 miliarde de euro, în creștere față de perspectiva financiară anunțată anterior, de peste 1,5 miliarde de euro (+1,2 miliarde de euro față de rezultatul anului 2021). Concret cifra de afaceri a Grupului a atins în 2022, 46,4 miliarde de euro : +11,4 % față de 2021.
Vânzări în creștere
Dacia a contribuit și ea la prosperitatea Grupului Renault în 2022. Astfel, Dacia Sandero rămâne, din 2017, cel mai vândut model către persoane fizice din Europa, cu 229.500 de unități comercializate anul trecut. Lansat la jumătatea anului 2021, Dacia Spring a înregistrat vânzări în creștere cu 75 % față de anul 2021, cu 48.900 de unități comercializate. Dacia Spring se situează pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice către clienții particulari din Europa. Dacia Jogger înregistrează peste 57.000 de unități vândute.
Modelul de familie al mărcii Dacia se situează pe locul al doilea în vânzările de vehicule de segment C (exceptând modele SUV) către persoane fizice la nivelul pieței din Europa. Succesul Renault Megane E-TECH Electric, lansat la sfârșitul trimestrului 2 din 2022, al modelului Renault Arkana, lansat în trimestrul 2 din 2021, și al modelului Dacia Jogger, lansat în trimestrul 1 din 2022, ilustrează ofensiva mărcilor Renault și Dacia în segmentul C, care a permis generarea unui efect produs pozitiv de +2,8 puncte. S.M.