Așa credeți? Nimic mai fals!
Poate aveți impresia că pijamaua e acea piesă de vestimentație fără importanță, că doar folosește numai la somn, că de fapt nu e etalată nicăieri, nu o vede nimeni, deci nu trebuie să fie nimic special. Poate o credeți pe ea, pijamaua, Cenuțăreasa tendințelor modei, dar nu este deloc așa!
La începuturile sale, poate da, așa a fost. Dar nu mai e cazul în zilele noastre, industria pijamalelor fiind la fel de prosperă ca a oricărui articol de vestimentație. Și când vorbim de pijamale există tendințe, există variație, există modele variate, în funcție de gusturi, buget și mai ales anotimp.
Când a apărut prima dată în vechea Indie, ceea ce astăzi numim pijama era doar o tunică de in legată cu un șnur în talie. Acest lucru se petrecea in jurul anilor 1800 și date fiind condițiile de viață în acele vremuri culoarea albă era esențială, pentru că gospodinele fierbeau hainele în scopul curățării și igienizării, înălbitorii cu care suntem obișnuiți în zilele noastre fiind rari și folosiți doar pentru hainele pentru ieșiri în public.
Dat fiind că in acele timpuri încălzirea locuințelor era o problemă, pijamalele create erau din bumbac, in sau flanel, condiția esențială fiind să fie călduroase. De la acele pijamale până la ce cunoaștem astăzi- mătase, dantelă- au trecut sute de ani de progres tehnic. Femeia de la 1800 nici nu ar fi visat să folosească o pijama de mătase atât timp cât dormitorul nu avea nici o sursă de căldură.
Progresul tehnic a ajutat la încălzirea locuințelor și de atunci s-a modificat și abordarea față de pijama și rolul său: nu mai era piesa de vestimentație care doar trebuia să țină cald, ci se îndrepta către o latură sexy, folosită fiind ca mijloc de seducție.
Coco Chanel a creat pentru prima dată pijamaua din două piese, în anul 1920, introducând satinul și mătasea ca și materie primă. Astfel, femeia în dormitor începea să fie sexy, imaginea ei în initmitate se trasformase odată cu viziunea pe care Chanel a avut-o asupra pijamalei.
Putem spune, fără a exagera, că Chanel a redefinit imaginea femeii în intimitatea dormitorului, oferindu-i o pijama sexy pentru jocul seducției.
În același manieră a evoluat și halatul de baie, devenind în zilele noastre nu doar acel halat din material de prosop ci unul de mătase, elegant, seducător.
Când veți deschide site-ul Fashion Days veți înțelege despre ce vorbim în materie de varietate a acestor piese vestimentare. Nu am văzut vreo femeie care să nu găsească pe acest site piesele care să îi placă.
To acolo, pe Fashion Days, găsim un brand de renume, foarte preferat în întreaga lume, a cărui încălțăminte a satisfăcut și cele mai exigente persoane: Vans. Este practic imposibil ca cineva să caute ceva și să nu găsească acolo!