50% din personal ANAF poate lucra de acasă

0

ANAF Argeş se aliniază şi ea instituţiilor care aplică măsuri sporite de prevenţie a răspândirii virusului COVID 19 în rândul populaţiei, dar şi în rândul propriilor angajaţi.
Astfel, conducerea Fiscului a luat o serie de măsuri, care sunt deja aplicate, printre ele numărându-se reducerea numărului de personal la birouri, restul lucrând de acasă, dar şi împiedicarea aglomeraţiei din spaţiile destinate publicului. Toate aceste măsuri sunt aplicate în scopul asigurării securităţii şi sănătăţii personalului, dar şi pentru protecţia contribuabililor. “Încă de la primele informaţii cu privire la riscul de răspândire a infecţiei cu COVID – 19, au fost asigurate produse igienico-sanitare, iar stocurile sunt reînnoite permanent. Măsurile sunt necesare în scop preventiv, dar şi pentru desfăşurarea activităţii ANAF şi a structurilor subordonate“, au transmis şefii administraţiei Argeş.
Măsurile luate de ANAF sunt:
– au fost stabilite punctele cheie şi activităţile care necesită un flux continuu, precum şi numărul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajaţilor ANAF, de exemplu la ghişeul unic, trezorerie, registratură, asistenţă contribuabili, relaţii cu publicul etc.
– este limitat accesul în cadrul spaţiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomeraţie, stabilindu-se o distanţă de cel puţin 1,5 m între persoane;
– sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: săpun, prosoape hârtie, măşti de protecţie, mănuşi de protecţie şi dezinfectanţi pentru protecţia acestora;
– în regim de urgenţă sunt asigurate servicii de dezinsecţie şi dezinfecţie a spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea personalul ANAF;
– pentru personalul care utilizează mijloacele de transport public ora de începere este stabilită în intervale orare decalate cu o oră/o oră şi jumătate faţă de programul normal, respectiv ora 8.00, ora 9.00 şi ora 10.00, pentru perioada 12.03 – 31.03.2020;
– se realizează permanent prelucrarea informaţiilor şi a măsurilor de protecţie pentru prevenirea infectării cu COVID – 19, cu toţii angajaţii,
– toate şedintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferinţă, iar delegaţiile/deplasările angajaţilor sunt suspendate în perioada următoare;
– sunt stabilite activităţile şi sunt identificaţi salariaţii care îşi pot desfăşura activitatea la distanţă, respectiv 50% din totalul angajaţilor ANAF
– sunt identificaţi angajaţii care au efectuat ore suplimentare şi se acordă zilele de recuperare în vederea asigurării posibilităţii rotirii personalului;
– toţi angajaţii ANAF completează o declaraţie pe proprie răspundere, cu privire la riscul de contaminare
– la intrarea în toate sediile este afişat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanţă cu ANAF
ANAF a mai transmis că la momentul redactării acestor măsuri, adică vineri, nu erau cazuri de infectare cu Covid-19 în rândul angajaţilor
ANAF. S.M.