Uzina rămâne închisă şi după 5 aprilie

0


  • Sindicatele şi administraţia au decis prelungirea acordului cu privire la şomajul tehnic cu plata a 85% din salariu, pe o perioadă nedeterminată
  • O nouă reevaluare a situaţiei va fi făcută miercuri, 8 aprilie

Perioada în care muncitorii de la Dacia vor fi în şomaj tehnic şi implicit producţia uzinei de la Mioveni este în­treruptă a fost pre­lungită ieri, pe pe­rioadă nedetermi­nată. Decizia a fost luată de comun acord, Sindicate – Patronat.



După ce acum două săptămâni, administraţia Uzinei şi reprezentanţii Sindicatului de la Dacia au convinit în primă fază să întrerupă lucrul, până pe 5 aprilie, ieri situaţia a fost reanalizată şi s-a decis prelungire pe o perioadă nedeterminată a şomajului tehnic şi a întreruperii producţiei. Întâlnirea au avut loc în contextul epidemiei de coronavirus şi a măsurilor impuse de autorităţi şi luate de Uzină pentru prevenirea infectării şi a răspândirii virusului COVID 19. Viceliderul de sindicat de la Dacia, Ion Iordache ne-a spus mai multe despre decizia luată: „Sindicatul şi administraţia Uzinei Dacia au avut dimineaţă (n.r. joi dimineaţă) o nouă întâlnire şi au convenit ca acordul cu privire la şomajul tehnic al salariaţilor, cu plata a 85% din salariu să se prelungească pe o perioadă nedeterminată. Urmează ca părţile să se întâlnească din nou miercuri (n.r 8 aprilie) pentru a analiza situaţie. În urma reanalizării de miercuri vom lua o următoare decizie”.
14.000 angajaţi stau acasă din 19 martie
Astfel, circa 14.000 de persoane au intrat în șomaj tehnic din 19 martie, după ce Automobile Dacia, cea mai mare companie din România, a decis în prealabil să închidă uzina până pe 5 aprilie, ca măsură preventivă în fața pandemiei de coronavirus. În perioada în care activitatea va fi oprită, angajații sunt plătiţi cu 85% din salariu, precum stipulează contractul colectiv de muncă încheiat cu conducerea şi îşi păstrează şi bonurile de masa. „Uzina se închide de la ora 7. Închiderea temporară este pentru a-i proteja pe angajați, uzina avea suficiente comenzi, nu aceasta a fost problema. Vom avea discuții zilnic cu administrația uzinei pentru a vedea cum îi putem proteja pe angajați”, a declarat la momentul respective Ion Iordache, vicepreședintele Sindicatului Automobile Dacia. La uzina Dacia nu exista în acel moment niciun caz de îmbolnăvire cu coronavirus, însă există angajaţi care au luat contact cu oameni din zone cu probleme şi care stăteau izolaţi la domiciliu.
Fabricile Renault din lume închise, cu două excepţii
Producătorul auto francez Renault a anunţat recent că producţia tuturor fabricilor sale din întreaga lume, cu excepţia celor din China şi Coreea de Sud, a fost oprită din cauza pandemiei de coronavirus (COVID-19), conform economica.net. „Grupul intenţionează să reia activităţile de producţie în ţările implicate de îndată ce condiţiile vor permite şi va implementa măsuri adecvate pentru a răspunde eficient cererii”, se arată în comunicatul difuzat de Renault. Vineri, Fitch Ratings a retrogradat ratingul pentru datoriile pe termen lung ale Renault, de la „BBB minus” la „BB plus”. Noul rating are asociată o perspectivă „negativă”, a precizat agenţia de evaluare financiară. „Vor fi afectate vânzările de noi vehicule în prima jumătate a acestui an. Ne aşteptăm la o revenire a vânzărilor în a doua jumătate a acestui an şi în 2021, dar la un nivel mai mic decât preconizam anterior” au mai tranmis analiştii în domeniu.  S.M.