Au dispărut semafoarele de la intrarea în Câmpulung

0
  • Veste bună!



După ce s-a pierdut numărul termenelor de finalizare a investiţiei licitate în vara lui 2017, programate să dureze şase luni, de vineri, 24 iulie au fost ridicate semafoarele de la podul din vecinătatea fostului Minier chiar dacă lucrarea nu a fost finalizată și nu s-a făcut recepția.


La fel, s-a pierdut numărul avertismentelor de reziliere a contractului, lansate în public de Liviu Ţâroiu, în apărarea reputaţiei sale de primar responsabil de haosul produs la intrarea în oraş de şantierul inactiv. Suntem la jumătatea anului 2020 şi Liviu Ţâroiu îşi mărturiseşte public neliniştea cauzată de neseriozitatea partenerului de lucrări, neimpresionat de ameninţările de desfacere a contractelor încălcate. Indiferent că era week-end sau „miezul” săptămânii, cozile, nervii şi înjurăturile la adresa primarului erau regula zilei, pe drumul naţional, ștrangulat de o lucrare care bătea pasul pe loc. În speranţa că va obţine înţelegerea electoratului care spumegă la semafor, Liviu Ţâroiu a schimbat strategia de comunicare, dându-se victimă a unor constructori neserioşi. „Să n-aveţi senzaţia că eu sunt liniştit.”, li se confesează aleşilor şi cetăţenilor mai marele municipiului. De parcă pe cetăţean îl roade liniştea sau neliniştea primarului. Omul ştie că, din cauza primarului, suferă lângă o groapă fără perspectiva reluării lucrărilor, care riscă să rămână şi fără finanţare, dacă se mai lungesc mult.
Constructorul neserios…
„Acest contract este depăşit, susţinea vineri, 29 noiembrie 2019, apoi luni, 20 iulie 2020 primarul Ţâroiu. Eu i-am dat o prelungire, fiindcă firma care a forat în zona respectivă şi a plecat s-a dus într-un alt contract. Aveam promisiuni că, în acest week-end (n.r. week-end-ul 30 noiembrie – 1 decembrie), revine să facă forajele, să introducă cei şase piloni, pentru construcţia podului. Eu cred în continuare – am avut discuţia cu ei – că sâmbătă, duminică, luni, marţi, săptămâna viitoare, va veni foreza respectivă, să facă săpătura şi să introducă pilonii. După care va trece, efectiv, la execuţia podului. Nu pot să vă spun mai mult. Dacă nu vor veni, contractul îl reziliez complet. Mi-e greu să fac rezilierea, pentru că este un proiect finanţat din PNDL II şi va trebui să fac o nouă licitaţie în cadrul aceleiaşi valori. Am tot sperat, la momentul promisiunilor, că se va rezolva. Încă mai am o săptămână de promisiuni, ca să rezolv această problemă. Nimic nu pot să vă spun mai mult. Vă spun exact sincer ceea ce pot să vă spun la această dată. Luni, 20 iulie, le mai trebuie două zile ca să toarne asfaltul. Din cauza constructorului care este neserios, în continuare. A promis că în trei săptămâni va fi gata asta e a treia săptămână”, a mai declarat primarul Liviu Țâroiu.
Termenele depășite
Ultimul termen de finalizare dat de Liviu Ţâroiu, înainte de apariţia pretextului cu zidul, imputat unui geolog, care, se pare, n-a avut nicio legătură cu proiectul, este 3 aprilie 2020. Cu siguranţă, vor urma şi altele, asta dacă nu cumva Liviu Ţâroiu va lăsa lucrurile să curgă de la sine. La fel ca în piaţa Primăriei, unde, după patru termene depăşite, n-a fost emis un al cincilea, executantelor permiţându-le să termine… când or termina.
Reamintim faptul că primăria Câmpulung a deschis șantierul pentru derularea investiției ,,Reabilitare Pod Șoseaua Națională” în luna iulie 2018 pentru că nu au avut avis de construire de la Căile Ferate. Lucrarea a fost câștigată de constructor prin licitație pentru suma de 620.914, 01. Prin contractul de lucrări execuția constă în demolarea podului existent și execuția unui pod nou cu suprastructură alcătuită dintr-un tablier, simplu rezemat cu grizi prefabricate de tip I- 72-14 și infrastructură din două culei înecate, de tip cadru cu bancheta rezemată pe coloane forate tip Benotto cu diametrul D= 1.08 metri. B.Radu