Dacia a restilizat cel mai vândut model al mărcii!

0

  • Alături de Sandero și Sandero Stepway și Loganul a primit o nouă formă, ultramodrnă
  • Moto­rizările noilor mașini sunt Euro 6D Full
  • Mașinile au alte dimenisuni și echipamente noi



Contextul inedit din ultimele luni a amplificat un trend care se manifestă deja de mai mulți ani: Tot mai mulți clienți adoptă o abordare pragmatică atunci când este vorba de cumpărarea unei mașini, gândind achi­ziția într-o perspectivă mai îndelungată și punând un accent mai mare pe nevoia esențială de mobilitate și de libertate. Iar aceasta este o nevoie căreia Dacia îi răspunde de peste 15 ani, propunând vehiculele potrivite la prețul potrivit.


Logan, Sandero și Sandero Stepway materializează ADN-ul Dacia. Devenit un adevărat bestseller, Sandero este, începând din 2017, cel mai vândut autoturism către persoanele fizice din Europa. În același timp, este și cel mai vândut model al mărcii, cele două generații care s-au succedat începând din 2008 cumulând aproape 2,1 milioane de exemplare înmatriculate. Versiunea Sandero Stepway reprezintă 65% din acest total, adică peste 1,3 milioane de unități. Cu noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepway, lansate acum două zile, Dacia își reînnoiește oferta în segmentul modelelor de oraș și în cel al compactelor polivalente, pentru a răspunde tuturor nevoilor clienților particulari. Afișând dimensiuni exterioare comparabile cu cele ale vehiculelor din generația precedentă, acestea oferă, pe lângă design-ul complet nou, un plus de modernitate, de echipamente și de polivalență, fără a uita spiritul și atributele de fiabilitate ale modelelor anterioare. Construite pe o platformă nouă, cele trei modele propun o gamă mai bogată de echipamente, beneficiază de un nivel superior de siguranță activă și pasivă și de noi motorizări, printre care o variantă cu alimentare mixtă Benzină/GPL. La toate acestea se adaugă o nouă cutie de viteze automată și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. „Cu această nouă generație, Dacia reînnoiește cele trei modele emblematice care alcătuiesc oferta sa în segmentul B. Cu design-ul contemporan care exprimă robustețe și dinamism și cu echipamentele lor moderne, cu platforma CMF și motorizările eficiente încorporând ultimele inovații ale Alianței, Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway oferă mai mult spațiu interior, mai mult confort, mai multă siguranță și mai multă plăcere la volan. Întrucât răspund nevoilor reale ale clienților noștri, ele reprezintă materializarea perfectă a ADN-ului Dacia : mașini care oferă ceea ce contează la cel mai bun preț” a spus dspre cele trei modele Mihai Bordeanu, Director Marketing Dacia.
Lungime mai mare
Noul Logan afișează un design cu linii fluide, datorat în mare măsură înclinării mai accentuate a parbrizului, dar și noilor proporții ale vehiculului (înălțime mai mică, lungime mai mare cu 3,6 cm, un ampatament mai lung, o consolă spate mai scurtă). Linia ușor descendentă a pavilionului, cu antena radio amplasată în partea din spate a acestuia, precum și efectul generat de îngustarea graduală a geamurilor laterale conferă vehiculului un aspect dinamic. O serie de elemente estetice ale Noului Logan se regăsesc și pe noile Sandero și Sandero Stepway, printre acestea figurând semnătura luminoasă în formă de Y, ecartul redus între roți și pasajele acestora, precum și noul design al mânerelor de uși.
Ecartament mărit
Noul Sandero beneficiază de un aspect robust pus în evidență de flancurile bine marcate și de pasajele roților generos dimensionate. Personalitatea mașinii este completată de profilul cu linii fluide, ale cărui repere vizuale sunt reprezentate de parbrizul mai înclinat și de noua formă a pavilionului, aplecat ușor spre spate și a cărui înălțime este mai mică față de cea a modelului precedent. Deși garda la sol a rămas neschimbată, Noul Sandero pare mai puțin înalt, mai stabil și mai „așezat”, datorită ecartamentului ușor mărit și a roților bine dimensionate în raport cu pasajele acestora.
Capotă specifică
Noul Sandero Stepway este ușor de identificat datorită capotei specifice, cu bosaje proeminente precum și a ornamentelor cromate dispuse deasupra proiectoarelor de ceață. Denumirea modelului este vizibilă sub forma unei monograme amplasate în partea inferioară a calandrului. Barele față și spate integrează un scut de protecție a cărui culoare este impregnată în material, astfel încât aspectul său nu este afectat de micile zgârieturi. Spiritul Dacia se regăsește și într-o serie de inovații utile precum barele de pavilion ale modelului Sandero Stepway, care se pot transforma în bare transversale. Un sistem ingenios și ușor de utilizat, care este disponibil opțional sau în echiparea de serie, în funcție de versiune.
O nouă semnătură luminoasă
Blocurile optice față și spate ale celor trei modele inaugurează noua semnătură luminoasă în formă de „Y” a mărcii Dacia. Datorită acesteia, ele beneficiază de o identitate puternică. Atât în față cât și în spate, blocurile optice sunt reunite de o nervură orizontală, care accentuează impresia de lățime mai mare a vehiculelor. Proiectoarele de tip LED, cu aprindere automată pe toate nivelele de echipare, oferă o mai bună vizibilitate pe timp de noapte.
Materiale noi şi de calitate
Interiorul face un mare salt înainte pe toate planurile. Cele trei modele dispun de o planșă de bord care oferă o ergonomie mai bună și beneficiază de materiale noi și de calitate. Ambianța generală este mai modernă iar gradul de confort înregistrează un net progres datorită noului profil al scaunelor și posibilităților de ajustare a poziției la volan. Dacia propune, totodată, un nou sistem Media Control care permite utilizarea radio-ului și a navigației direct pe smartphone-ul instalat într-un locaș aflat în partea superioară a planșei de bord. Acest sistem este completat pe versiunile superioare de sistemele Media Display și Media Nav, care dispun de un ecran specific pe consola centrală. În plus, cele trei modele oferă avantajul deja recunoscut al automobilelor Dacia: un spațiu interior record pentru segmentul de gamă din care fac parte. Astfel, chiar dacă dimensiunile exterioare sunt practic neschimbate față de generația precedentă, spațiul interior, volumul portbagajului și numărul spațiilor de depozitare sunt în real progres.
Plus de siguranţă
Datorită platformei modulare CMF, Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway beneficiază de o structură ranforsată care oferă, alături de cele 6 airbag-uri disponibile în serie, un plus de siguranță. Noua arhitectură electronică permite instalarea unor noi sisteme de asistență la conducere, printre care frânarea activă de urgență – AEB (Active Emergency Brake) și apelul de urgență în caz de accident. Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway dispun de motorizări mai eficiente iar noua platformă modulară și profilul aerodinamic ameliorat asigură mai multă plăcere la volan în condițiile unui consum redus și al unor emisii scăzute. Gama de motoare cuprinde, alături de propulsoarele pe benzină, o versiune cu alimentare mixtă benzină/GPL (cunoscută sub denumirea ECO-G), soluție simplă, fiabilă și economică. În plus, este disponibilă noua cutie de viteze automată CVT. Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway reprezintă, mai mult decât oricând, cea mai avantajoasă opțiune de achiziție a unui autoturism nou din punctul de vedere al raportului prestații/preț de pe piață.
Motoriări pe benzină Euro 6D-Full
Aceste motorizări respectă normele Euro 6D-Full care vor intra în vigoare la 1 Ianuarie 2021.
– SCe 65 (doar pe modelele Logan și Sandero, indisponibil pe Sandero Stepway) :
un motor de intrare în gamă în 3 cilindri cu capacitatea de 1,0 litri, atmosferic, cuplat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte.
– TCe 90 : motor în 3 cilindri, cu capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor. Propulsorul este disponibil în două versiuni: cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată CVT.
– TCe 100 ECO-G : un motor nou în gamă, având 3 cilindri, capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor și cu alimentare mixtă benzină/GPL, cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte.
Echipări noi
Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate în serie cu sistem de aprindere automată a farurilor, iar pentru o mai bună vizibilitate, farurile beneficiază de tehnologia LED : fluxul de lumină acoperă o distanță de 110 metri și o lățime de 24 metri, cu 37%, respectiv cu 9% mai mult față de becurile halogen care echipau generația anterioară de modele Dacia. Sistemele de Asistență la Conducere sunt: # limitator de viteză # sistem ESP de ultimă generație # regulator de viteză cu comandă la volan # frânare automată de urgență # Senzor de unghi mort # asistență la parcare # asistență la plecarea din rampă: acest dispozitiv menține vehiculul pe loc timp de două secunde la pornirea de pe loc din rampă, permițând șoferului să ridice fără riscuri piciorul de pe pedala de frână înainte de a acționa accelerația.
Dacia Logan
Lungime : 4 396 mm
Lățime : 1 848 mm (2 007 mm cu oglinzile retrovizoare)
Înălțime : 1 501 mm
Garda la sol : 135 mm
Volumul portbagajului : 528 L
Dacia Sandero
Lungime : 4 088 mm
Lățime : 1 848 mm (2 007 mm cu oglinzile retrovizoare)
Înălțime : 1 499 mm
Garda la sol : 133 mm în sarcină
Volumul portbagajului : 328 L
Dacia Sandero
Stepway
Lungime : 4 099 mm
Lățime : 1 848 mm (2 007 cu oglinzile retrovizoare)
Înălțime : 1 535 mm (1 587 mm cu barele de pavilion)
Garda la sol : 174 mm în sarcină
Volumul portbagajului : 328 L. S.M.