Construcţia trebuie să înceapă în acest an

2

  • Bani din fonduri europene pentru Autostrada Piteşti – Sibiu



Autostrada Sibiu Pitești este una de importanță vitală pentru economia României, asigurând legătura rapidă între capitala țării și granița de vest. Lucrările însă tergiversează, deşi planurile sunt de mult puse pe hârtie şi aprobate.


Cum autostrada Ploiești – Brașov nu are șanse de finalizare în viitorul apropiat (sau chiar mai îndepărtat), atenția guvernului se îndreaptă către o altă autostradă cu potențial de a traversa Carpații. Este vorba de Pitești Sibiu, care are deja lucrările începute pe anumite tronsoane. Autostrada Pitești Sibiu nu este așteptată de șoferi, cât de industria auto românească – Dacia și Ford au cerut de multă vreme o conexiune rutieră rapidă către granița de vest. Conform promotor.ro, Premierul Florin Câțu a vorbit recent despre planurile pentru autostrada Pitești Sibiu, pe care le-a descris în termeni optimiști. „Anul acesta va începe și construcția pentru Pitești-Sibiu. Nu știu dacă va fi gata până în 2024, dar cea mai mare parte a construcției trebuie să fie gata. (…) Nu există niciun motiv să nu facem acum autostrada. Avem bani, avem fonduri europene, trebuie făcută”, a declarat Cîțu. Segmentul de autostradă pe Valea Oltului, de la Sibiu la Piteşti, va avea o lungime de 123 kilometri. Autostrada e împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti. Recent, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov a făcut publice o serie de imagini cu ceea ce definește drept “cea mai spectaculoasă lucrare de infrastructură aflată în lucru în centrul țării”. Este vorba despre un viaduct aflat pe autostrada Pitești-Sibiu, care supratraversează drumul comunal DC61 între Armeni și Tălmăcel.
De asemenea, pentru Guvern, prioritare sunt şi alte segmente de autostrăzi. Asfel, Minsitrul Transporturilor Cătălin Drulă vorbește de continuarea proiectelor spre vest. Mai exact, conexiunea dintre Brașov și Făgăraș a Autostrăzii Transilvania, cunoscută și ca A13. „A13 Brașov – Făgăraș, acest sector între Brașov și Făgăraș, a făcut parte din Autostrada Transilvania și a fost cumva abandonat undeva în sertare de 10 ani să spunem și aș vrea să-l scoatem de acolo și să îl facem pentru că traficul cere acest sector și ajută și Moldova, ajută și zona Brașovului, ajută și sudul țării, e un coridor important de conectare. Am spus doar Brașov – Făgăraș pentru că Sibiu – Făgăraș este deja aproape finalizat studiul de fezabilitate în derulare de cinci ani și acolo lucrurile sunt mai avansate”, a explicat ministrul Transporturilor în cadrul unei conferințe de presă. Un alt proiect este continuarea Autostrăzii A4 spre sudul litoralului, adică acea autostradă care merge de la nord la sud ca ocolitoare a Constanței să continue peste Canalul Dunăre Marea Neagră, să treacă pe la vest de Lacul Techirghiol și să ajungă cel puțin în prima fază cel puțin până în zona Olimp, un bypass al stațiunilor aglomerate. S. Mihai