Italienii vor construi cel de-al doilea sector vâlcean (Cornetu – Tigveni) al autostrăzii Sibiu – Pitești, după ce contestația austriecilor a fost respinsă.
Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Astfel, acum pot începe procedurile pentru semnarea ultimei secțiuni a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins contestația împotriva câștigătorului desemnat inițial de CNAIR pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 (Cornetu-Tigveni) a acestei autostrăzi. Asocierea româno- italiană Webuild SPA (Astaldi) – Tancrad (Italia – România) trebuie să finalizeze cei 37,4 km de autostradă în 57 de luni (12 luni proiectare și 45 de luni execuție). Potrivit contractului în valoare de 5,32 miliarde de lei (fără TVA), finanțat din fonduri europene nerambursabile, pe traseul secțiunii Cornetu-Tigveni vor fi construite: # 95 de poduri și pasaje # un tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie # 2 noduri rutiere (Cornetu și Văleni) # un ecoduct în zona localității Călinești. Autostrada Sibiu-Piteşti va avea în total o lungime de peste 122 de km și va asigura o legătură rutieră modernă cu reţeaua europeană de autostrăzi, pe Coridorul 4 Paneuropean.
Cel mai mare tunel
Lotul 3 va avea două noduri rutiere, după cum urmează: # Nod rutier Cornetu km 44+895 (Km 39+973.51 SF 2008), conexiune DJ 703M # Nod rutier Valeni km 74+228 (Km 69+ 324 SF 2008), conexiune DN 7D (DJ 678A). De-a lungul traseului, între km 60+021 – km 61+721 (km 55+135 – km 56+835 conform SF 2008), se regăsește Tunelul Poiana cu o lungime de 1,70 km. Lățimea tunelurilor este proiectată cu o parte carosabilă de 8.5 m lătime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m și trotuare. Tunelul va fi cu două galerii, câte o galerie pe sens, cu două benzi de 7 metri. Pentru tunelul Poiana vor fi prevăzute 3 galerii de legătură între sensuri și o galerie ce permite accesul auto. Lotul de autostradă va trece peste diverse văi și râuri pe nu mai puțin de 48 de poduri, iar peste autostradă de-a lungul ei vor fi construite 6 pasaje. La Călinești, pe Valea Oltului, va fi realizat și un ecoduct de circa 220 de metri pentru a permite deplasarea animalelor sălbatice pe deasupra autostrăzii.
Stadiul lucrărilor
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni, și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean. Pe A1 Sibiu – Pitești se lucrează în prezent pe Secțiunea 1, 13 km de la Sibiu la Boița (constructor Porr) și pe Secțiunea 5, pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș (constructor Astaldi). Pe Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni licitația s-a finalizat cu semnarea contractului pe 15 noiembrie 2021 cu austriecii de la PORR. Acolo autostrada se află în etapa de proiectare. Pe Secțiunea 3 abia acum a fost selectat câștigătorul. Pe Secțiunea 2, cea mai dificilă porțiune care trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri, CNAIR a semnat în luna februarie un contract de 860 de milioane de euro cu o firmă din Turcia.