Renault Group a anunțat rezultatele financiare la finalul primului semestru din 2022, marcând o nouă etapă în redresarea sa. Astfel s-a observat o îmbunătățire semnificativă a profitabilității: marjă operațională de 4,7%, o puternică generare de free cash-flow: 956 milioane EUR și o consolidarea structurii financiare.
Rezultatele semestrului I din 2022, reprezintă un nou pas în transformarea Grupului: îmbunătățirea semnificativă a profitabilității, generarea puternică de free cash-flow și consolidarea structurii financiare. Veniturile Grupului sunt de 21,1 miliarde EUR, stabile comparativ cu prima jumătate a anului 2021, în ciuda scăderii cu 11,9% a vânzărilor Grupului la nivel mondial în perioada respectivă, într-un mediu de piață încă perturbat. Marja operațională a Grupului este de 988 milioane euro (4,7% din venituri): o îmbunătățire de 556 milioane euro și 2,6 puncte față de primul semestru din 2021. Marja de exploatare a sectorului Automobile este la 420 milioane EUR (2,1% din veniturile acestei activități): îmbunătățire cu 565 milioane EUR (+2,8 puncte) în ciuda scăderii volumului cu 136.000 de vehicule comparativ cu prima jumătate a anului 2021. Venitul net din operațiunile continue a ajuns la 657 milioane EUR, în creștere cu 458 milioane EUR comparativ cu anul trecut. Venitul net din operațiuni întrerupte înregistrează -2,3 miliarde EUR din cauza taxei de ajustare fără numerar aferente cedărilor de activități industriale rusești anunțate la 16 mai 2022. Fluxul de free cash-flow operațional pentru perimetrul Automobile a ajuns la +956 milioane EUR (inclusiv un dividend de 800 milioane EUR de la Mobilize Financial Services) în creștere cu 1.470 milioane EUR comparativ cu S1 2021. Datoria netă din activitatea Automobile s-a redus cu 1,2 miliarde EUR față de 31 decembrie 2021, din care 522 milioane EUR aferente vânzării activităților din Rusia: -426 milioane EUR
Succesul vehiculelor noi
Portofoliul de comenzi al Grupului în Europa, la 4,1 luni de vânzări, este susținut de succesul noilor lansări: # Renault Arkana a înregistrat peste 100.000 de comenzi de la momentul lansării, inclusiv 60% în versiunea E-TECH și 60% pe canalul de retail # Renault Megane E-TECH Electric are o lansare promițătoare, afișând deja peste 25.000 de comenzi, din care 75% în versiunile de echipare de top și 80% cu cele mai puternice motoare. Primele vehicule au ajuns în showroom-urile franceze la mijlocul lunii mai; lansarea sa în țările europene este în curs de desfășurare și va continua până în septembrie # Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut vehicul printre clienții privați din Europa # Cu peste 30.000 de comenzi înregistrate în primul semestru, Dacia Spring 100% electric este numărul 1 în vânzările de vehicule electrice către persoane fizice din Franța # Dacia Jogger promite să fie un nou succes, cu peste 50.000 de comenzi în 6 luni și un mix de peste 60% în versiunile superioare în Europa # Alpine și-a dublat comenzile față de prima jumătate a anului 2021 datorită succesului noii sale game A110.
Efectul mixului de produse este de +3,3 puncte asupra veniturilor din perimetrul Automobile, comparativ cu prima jumătate a anului 2021, datorită noilor lansări (Arkana, Jogger și Megane E-TECH Electric). Performanța vânzărilor E-TECH, care continuă să crească, reprezintă 36% din înmatriculările de autoturisme marca Renault în Europa (față de 26% în semestrul 1 2021). Accelerarea efectului prețului care a atins +7,4 puncte asupra veniturilor din activitatea Automobile, comparativ cu prima jumătate a anului 2021. Acest efect va continua și în a doua jumătate a anului datorită politicii comerciale Renaulution.
Impactul creșterii prețurilor materiilor prime și al inflației costurilor a fost mai mult decât compensat de beneficiile acestei noi politici comerciale cuplate cu productivitatea Grupului.