Renault Group a avut venituri de 21,1 miliarde E

0

Renault Group a anunțat rezultatele financiare la finalul primului semestru din 2022, marcând o nouă etapă în redresarea sa. Astfel s-a observat o îmbunătățire semnificativă a profitabilității: marjă operațională de 4,7%, o puternică generare de free cash-flow: 956 milioane EUR și o consolidarea structurii financiare. 
Rezultatele semestrului I din 2022, reprezintă un nou pas în transformarea Grupului: îmbunătățirea semnificativă a profitabilității, generarea puternică de free cash-flow și consolidarea structurii financiare. Veniturile Grupului sunt de 21,1 miliarde EUR, stabile comparativ cu prima jumătate a anului 2021, în ciuda scăderii cu 11,9% a vânzărilor Grupului la nivel mondial în perioada respectivă, într-un mediu de piață încă perturbat. Marja operațională a Grupului este de 988 milioane euro (4,7% din venituri): o îmbunătățire de 556 milioane euro și 2,6 puncte față de primul semestru din 2021. Marja de exploatare a sectorului Automobile este la 420 milioane EUR (2,1% din veniturile acestei activități): îmbunătățire cu 565 milioane EUR (+2,8 puncte) în ciuda scăderii volumului cu 136.000 de vehicule comparativ cu prima jumătate a anului 2021. Venitul net din operațiunile continue a ajuns la 657 milioane EUR, în creștere cu 458 milioane EUR comparativ cu anul trecut. Venitul net din operațiuni întrerupte înregistrează -2,3 miliarde EUR din cauza taxei de ajustare fără numerar aferente cedărilor de activități industriale rusești anunțate la 16 mai 2022. Fluxul de free cash-flow operațional pentru perimetrul Automobile a ajuns la +956 milioane EUR (inclusiv un dividend de 800 milioane EUR de la Mobilize Financial Services) în creștere cu 1.470 milioane EUR comparativ cu S1 2021. Datoria netă din activitatea Automobile s-a redus cu 1,2 miliarde EUR față de 31 decembrie 2021, din care 522 milioane EUR aferente vânzării activităților din Rusia: -426 milioane EUR

Succesul vehiculelor noi

Portofoliul de comenzi al Grupului în Europa, la 4,1 luni de vânzări, este susținut de succesul noilor lansări: # Renault Arkana a înregistrat peste 100.000 de comenzi de la momentul lansării, inclusiv 60% în versiunea E-TECH și 60% pe canalul de retail # Renault Megane E-TECH Electric are o lansare promițătoare, afișând deja peste 25.000 de comenzi, din care 75% în versiunile de echipare de top și 80% cu cele mai puternice motoare. Primele vehicule au ajuns în showroom-urile franceze la mijlocul lunii mai; lansarea sa în țările europene este în curs de desfășurare și va continua până în septembrie # Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut vehicul printre clienții privați din Europa # Cu peste 30.000 de comenzi înregistrate în primul semestru, Dacia Spring 100% electric este numărul 1 în vânzările de vehicule electrice către persoane fizice din Franța # Dacia Jogger promite să fie un nou succes, cu peste 50.000 de comenzi în 6 luni și un mix de peste 60% în versiunile superioare în Europa # Alpine și-a dublat comenzile față de prima jumătate a anului 2021 datorită succesului noii sale game A110.
Efectul mixului de produse este de +3,3 puncte asupra veniturilor din perimetrul Automobile, comparativ cu prima jumătate a anului 2021, datorită noilor lansări (Arkana, Jogger și Megane E-TECH Electric). Performanța vânzărilor E-TECH, care continuă să crească, reprezintă 36% din înmatriculările de autoturisme marca Renault în Europa (față de 26% în semestrul 1 2021). Accelerarea efectului prețului care a atins +7,4 puncte asupra veniturilor din activitatea Automobile, comparativ cu prima jumătate a anului 2021. Acest efect va continua și în a doua jumătate a anului datorită politicii comerciale Renaulution.
Impactul creșterii prețurilor materiilor prime și al inflației costurilor a fost mai mult decât compensat de beneficiile acestei noi politici comerciale cuplate cu productivitatea Grupului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.