Dispare dosarul cu șină!

0
0

A fost făcut un pas mare în eliminarea birocrației din instituțiile statului. Cetăâenii nu vor mai fi obligați să depună la ghișee teancuri de documetne și copii ale actelor. Deputaţii au adoptat, miercuri, cu majoritate de voturi, o propunere legislativă privind simplificarea şi eficientizarea prestării serviciilor publice, reducerea timpilor în relaţia cu publicul şi respectarea principiului accesibilităţii serviciilor publice, care prevede între altele eliminarea dosarului cu şină.  
Legea a fost votată cu 241 de voturi, potrivit unui comunicat transmis pe pagina deputatului liberal George Tuță, inițiator al proiectului de lege. Astfel, prin adoptarea acestei legi este eliminată obligativitatea pentru cetăţeni de a insera la dosar copii după acte publice emise de instituţii ale statului. De asemenea, instituţiile publice nu pot percepe nici taxe suplimentare pentru acoperirea costurilor articolelor menţionate. În mod concret, propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea OUG nr. 41/2016, în sensul instituirii în sarcina instituţiilor publice, organelor de specialitate ale administraţiei centrale şi locale şi persoanelor juridice de drept privat, care au obţinut, potrivit legii, statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, a unei obligaţii de a pune la dispoziţia cetăţenilor, în mod gratuit, în format fizic pe hârtie sau în format electronic, pe pagina de internet proprie, modele de formulare sau cereri aferente serviciilor furnizate. „Instituţiile publice, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi persoanele juridice de drept privat care, potrivit legii, au obţinut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere publică, au obligaţia de a publica, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe pagina de internet proprie, cât şi pe punctul de contact unic electronic, definit de Hotărârea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea şi funcţionarea Punctului de contact unic electronic, în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării în format electronic de către beneficiar”, prevede un amendament. Aceste prevederi sunt aplicabile numai acelor servicii publice pentru care este obligatorie, conform legii, completarea unor formulare sau cereri.

Nu ai voie să ceară orice alt obiect de papetărie sau birotică

Instituţiile publice sunt obligate să accepte copia în format electronic după cartea de identitate, transmisă prin e-mail. Acestea trebuie să publice o adresă de e-mail pentru primirea în format electronic a copiei după cartea de identitate, pe punctul de contact unic electronic şi pe pagina proprie de internet. De asemenea, se introduce obligaţia eliminării cerinţei de depunere a copiilor legalizate după documente la furnizarea serviciilor publice, înlocuindu-le cu certificarea conformităţii cu originalul de către funcţionarul competent. În cazul în care persoana se prezintă cu copia legalizată după document, în scopul furnizării serviciului public, instituţia publică este obligată să o accepte. Pentru soluţionarea cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, instituțiile nu au voie să ceară dosare, dosare cu şină, precum şi niciun alt articol sau obiect de birotică sau papetărie. Aceste prevederi se aplică şi în cazul depunerii actelor necesare pentru participarea la concursurile pentru ocuparea unei funcţii publice, precum şi în cazul depunerii actelor necesare pentru participarea la procedurile de achiziţii publice. Fiecare instituţie publicăare obligaţia de a-şi informatiza procesele şi procedurile. Aceste obligaţii vor fi definite şi detaliate prin hotărâre a Guvernului. Proiectul introduce obligaţia de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul altor sisteme de plată. Proiectul a fost respins de Senat, dar a fost adoptat de Camera Deputaţilor care este for decizional.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.