Cine vinde băuturi, trebuie să se înscrie în sistem

0

Producătorii și comercianții de băuturi din Mioveni trebuie să se înregistreze în baza de date a Sistemului de Garanție-Reciclare (SGR) până pe 28 februarie. 
Înregistrarea este obligatorie și se face pe site-ul administratorului SRG, www.returosgr.ro. Astfel, în conformitate legea, toți agenții economici din România care comercializează produse din categoriile: apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin sau băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri inclusiv, au o serie de obligații legale în raport cu Sistemul de Garanție-Returnare (SGR), care va deveni funcțional în România începând cu 30 noiembrie 2023. Pe lângă obligația comercianților de a se înregistra în baza de date a sistemului de garanție -returnare până la data de 28 februarie 2023, aceștia au și sarcina de a organiza puncte de returnare a acestor ambalaje. Neînregistrarea în baza de date gestionată de către administratorul SGR se sancționează cu amendă de la 20.000 la 40.000 RON. În conformitate cu legislația română ești considerat comerciant în scopul SGR dacă ești o persoană juridică ce desfășoară activități de comercializare a produselor în ambalaje SGR către consumatorii finali, inclusiv activități din industria hotelieră, a serviciilor alimentare, unități care organizează evenimente, pregătesc și servesc alimente și băuturi. Ești considerat producător sau importator în scopul SGR dacă ești o persoană juridică ce produce și introduce pe piața din România produse SGR, ori importă sau achiziționează intracomunitar aceste produse și le introduce pe piața românească. În cel mult 90 de zile după transmiterea notificării, se va încheia un contract cu administratorul SGR, tot prin intermediul site-ului. S.M.