Anunț în SEAP pentru tren metropolitan Pitești – Mioveni

0

Primii pași pentru construirea unei linii pentru un tren metropolitan care să facă legătura dintre Pitești – și Mioveni, respectiv au fost deja făcuți. 
Astfel, în momentul de față a fost publicat un anunț în SEAP prin care se dorește consultaea pieței pentru estimarea costului studiului de fezabilitate necesar implementării proiectului trenului metropolitan pe ruta Pitești – Mioveni, informează Economica.net. Tot pentru realizarea liniei de cale ferată, Primăria Pitești consultă și experți danezi în scopul de a găsi soluția optimă din punct de vedere tehnico – economic în vederea introducerii trenului metropolitan spre Miioveni. Primăria solicită oferte de preț în vederea stabilirii valorii estimate pentru demararea procedurii de achiziție prin intermediul SEAP, iar la dispoziție este pus un studiu de oportunitate realizat de firma daneză Ramboll. Proiectul are ca principal obiectiv specific analiza și evaluarea oportunității unui nou serviciu de transport feroviar de între Pitești și Mioveni. Alte 2 obiective specifice secundare ale proiectului sunt: # Elaborarea studiilor la nivel macro necesare definirii a 3 orare posibile pentru linia de tren Pitești – Mioveni # Analiza nivelului de echilibrare a serviciilor necesare cu posibila creștere viitoare a cererii de transport persoane pe ruta Pitești – Mioveni # Integrarea orarului trenurilor metropolitane cu cel al trenurilor de călători și marfă care operează în prezent linia de cale ferată București – Pitești. Scopul vizează: # modernizarea liniilor de cale ferată dintre Uzina Mioveni și Pitești # asigurarea unui transport public eficient și sigur # reducerea traficului de vehicule și a poluării # reducerea timpilor de călătorie între Pitești și Mioveni.

Se construiesc 1,5 km de cale ferată

Piteștiul este conectat la calea ferată 901 București – Pitești – Craiova, având o stație de triaj la Golești în orașul vecin Ștefănești, gară de unde se ramifică o linie spre Câmpulung. La Dacia există un nod feroviar important ce utilizează infrastructura feroviară propusă pentru introducerea trenului metropolitan. Introducerea serviciilor de tren metropolitan va putea conduce atât la reducerea traficului și a poluării, cât și la creșterea confortului și a accesibilității cetățenilor care lucrează la companiile din Mioveni.
În total, aproape 14.000 de persoane fac naveta zilnic la platforma Dacia cu autobuzul, ceea ce înseamnă că aproape 5.000 de persoane pe tură vor face naveta cu autobuzul. Pentru maximizarea optimizării timpilor de călătorie, se are în vedere utilizarea în cea mai mare parte a infrastructurii existente, adică magistrala 905 Pitești – Golești – Argeșelu, dar și construcția a aproximativ 1,5 km de infrastructura nouă necesară. Dacă noua cale ferată va fi realizată, noul serviciu ar putea beneficia de trenurile de hidrogen / H-EMU / HFC ce vor fi achiziționate prin Programul Național de Redresare și Reconstrucție (PNRR). S.M.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.