Marți a avut loc recepția finală a lucrărilor de reabilitare a Palatului Administrativ al județului Argeș. M.D.
Procedurile de recepție au fost efectuate de o comisie tehnică mixtă, formată din reprezentanți de la Inspectoratul de Stat în Construcţii, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Direcția Județeană pentru Cultură, Primăria Pitești, reprezentanți ai constructorului și ai Consiliului Județean Argeș.
#Construit în 1970
Palatul Administrativ a fost construit în perioada 1969-1970, iar de atunci nu au mai fost efectuate intervenții majore asupra imobilului. Astfel, după 50 de ani, Palatul Administrativ a fost reabilitat în totalitate în cadrul unui proiect european destinat exclusiv clădirilor administrative publice. Investiţia a constat în lucrări de modernizare și reabilitare din punct de vedere termic a corpului de clădire existent.
#41,5 milioane lei, costul lucrărilor
Proiectul a fost accesat de Consiliul Județean Argeș prin Programul Operaţional 2014-2020. Valoarea totală a contractului de finanțare a fost de 41.528.905,03 lei, din care 24.140.102,74 lei reprezintă valoarea totală nerambursabilă.
Clădirea are o suprafață de 10.510 mp, cu o lungime totală de 80,68 m şi o lăţime de 16,38 m. Dispunând de o arhitectură modernă care foloseşte o serie de elemente tradiţionale, compusă liniar, clădirea are subsol, parter, mezanin şi cinci etaje. În clădirea Palatului Administrativ își au sediul Consiliul Judetean Argeș, Instituția Prefectului, precum și alte instituții din județ.
Palatul Administrativ este un edificiu reprezentativ al județului Argeș, cu o poziţie dominantă în zona centrală a Municipiului Pitești. A fost construit între anii 1969-1970, după un proiect aparținând arhitecților Cezar Lăzărescu şi Mircea Ochinciuc.
De-a lungul existenței sale, edificiul a fost gazda a numeroase vizite externe, fiind, totodată, locul în care au fost adoptate importante decizii politice, economice, culturale de către personalităţi marcante ale timpului.