37 de mii de mașini luate prin programele Rabla

1

Aproape 10.000 de autoturisme au fost achiziţionate în acest an, în România, prin Programul „Rabla Plus”, iar circa 27.000 de autoturisme noi prin „Rabla Clasic”. S.M.
Anunțul a fost făcut de ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fachet, cu ocazia deschiderii Salonului Auto Bucureşti (SAB) & Accesorii, „Dincolo de bugetul-record pe care la ‘Rabla Plus’ l-a avut în acest an, respectiv 780 de milioane de lei, vă anunţ că, la anul, ne propunem să fim şi mai ambiţioşi.
Cu alte cuvinte, aşa cum a existat o tendinţă în fiecare an, ne propunem să mutăm bani de la ‘Rabla Clasic’ la ‘Rabla Plus’ pentru a finanţa din ce în ce mai multe autoturisme non-poluante. Anul acesta avem 780 de milioane de lei la autoturismele electrice.
Avem până acum aproape 10.000 de autoturisme înscrise la ‘Rabla Plus’. De asemenea, la ‘Rabla Clasic’, avem 560 de milioane de lei şi aproape 27.000 de noi autoturisme înmatriculate. Aşadar, o să avem în continuare bugete generoase de la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Mai rămâne ca şi apetitul cumpărătorilor de autoturisme noi să rămână la fel de ridicat şi să ţină pasul”, a spus ministrul. După cum se știe, pe lângă costuri mai mici de întreţinere, marele avantaj al unui autoturism electric se referă şi la posibilitatea de a-ţi produce singur acasă carburant, dacă eşti beneficiar de energie verde, de panouri fotovoltaice.
După cum se știe la 1 septembrie 2023 au fost lansate sesiunile pentru înscrierea persoanelor fizice și juridice în cadrul Programelor Rabla Clasic și Rabla Plus.
Pentru această etapă, bugetul alocat Programului Rabla Clasic a fost de 222.457.000 lei și pentru Programul Rabla Plus, bugetul alocat este de 272.468.500 lei, astfel: # Rabla Clasic: ▪ Persoane juridice: 53.000.000 lei; ▪ Persoane fizice: 159.457.000 lei; ▪ UAT-uri și instituții publice: 10.000.000 lei # Rabla Plus: ▪ Persoane juridice: 83.468.500 lei; ▪ Persoane fizice: 155.000.000 lei; ▪ UAT-uri și instituții publice: 34.000.000 lei.

1 COMENTARIU

  1. Legende urbane propagate prin presa:
    „… marele avantaj al unui autoturism electric se referă şi la posibilitatea de a-ţi produce singur acasă carburant, dacă eşti beneficiar de energie verde, de panouri fotovoltaice”

    Fotovoltaicele produc cel mai mult la pranz, cand masina electrica ar fi in mod normal in deplasare (la servici sau in oras).
    De obicei soferii isi incarca masina la domiciliu incepand cu seara si o lasa pana dimineata,
    adica fix in intervalul in care fotovoltaicele nu produc nimic.

    Mai aveti idei din astea?

    P.S.
    Cum se descurca cei care locuiesc la bloc
    daca le vine ideea sa cumpere masini electrice?
    Cate locuri publice de incarcat vor fi neocupate in timpul zilei
    cand procentul de masini electrice in circulatie va ajunge la 10-20%?
    Romania are circa 10 milioane de masini in circulatie, deci 10% ar fi cam 1 milion…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.