Se închide Renault România?

4

După pierderi fără precedent în 2019

Directorul general interimar al Renault Franța, doamna Clotilde Delbos, nu ex­clu­de reducerea activității Renault în Franța și în lume, în cadrul unui program economic. În timpul unei conferințe de presă de la sfâr­șitul săptămânii trecute, aceasta a declarat că grupul Renault ia în calcul închiderea unor fabrici după pierderile înregistrate în anul 2019.
„Nu excludem nimic”, a adăugat Clotilde Delbos, întrebată fiind dacă uzinele din Franța și din restul lumii își vor trimite oamenii acasă din cauza programului de economie în valoare de 2 miliarde de euro programat pe parcursul a 3 ani.”
„Obiectivul nostru este să reducem costurile structurale cu cel puțin 2 miliarde de euro în următorii 3 ani”, a spus ea, menționând că Renault își va anunța planul de schimbare în luna mai.
Renault a publicat în 14 februarie o pierdere netă de 141 de milioane de euro în 2019, afectată de scăderea vânzărilor și a rentabilității operaționale, pe o piață globală în scădere. La pierderile înregistrate au ajutat și scăderea contribuției financiare din partea Nissan, aliatul său japonez și ratarea unei creanțe fiscale, ducând la o taxă în valoare de 753 milioane de euro.
Pentru 2020, pe o piață mondială în plină dezvoltare, Renault anticipează o deteriorare suplimentară a rentabilității operaționale.
„2019 a fost un an dificil pentru Renault…nu suntem mulțumiți de rezultate”, a declarat Delbos, spunând totuși că este optimistă cu privire la vehiculele electrice, domeniu în care Renault este pionier și cu gama „low cost” în care filiala română Dacia este fruntașă în Europa.
Asemenea concurenței, Renault va trebui să investească sume semnificative în cercetare și dezvoltare pentru a accelera producția motoarelor electrice, astfel încât să respecte plafoanele emisiilor de CO2 stabilite de UE în lupta împotriva încălzirii globale. Pentru doamna Delbois, aceasta este un motiv de îngrijorare deoarece producătorii sunt „fără certitudine cu privire la dorința clienților pentru aceste ­vehicule.”
„China este o sursă de îngrijorare”
Renault este foarte departe de țintele sale de vânzare din țară, ceea ce a dus la o depreciere de 400 de milioane de euro anul trecut. Prognozele pentru 2020 ­ nu iau totuși în considerare un posibil impact al crizei din China declanșată de coronavirus. „Unele piese încep să se epuizeze, așa că am putea avea câteva zile libere ocazional.”, a spus Delbos.
Grupul auto francez Renault a luat o decizie care afectează şi România
Datele asociaţiei constructorilor auto au arătat că înmatriculările de maşini Dacia în Europa şi România au scăzut în ianuarie cu circa 16%, respectiv 32%, faţă de luna ianuarie din anul trecut. Dacia continuă însă să conducă clasamentul pentru noi înmatriculări, cu circa 3.500 de unităţi în prima lună din acest an.
O veste proastă pentru Dacia o reprezintă suspendarea unei investiţii de 100 milioane de euro pentru extinderea capacităţii de producţie la uzina de la Mioveni, relatează Mediafax. Producţia de maşini trebuia să crească de la 350.000 pe an la peste 400.000 de maşini în acest an. Decizia a venit în contextul în care piaţa auto la nivel european va scădea în 2020, iar limitarea emisiilor de dioxid de carbon pune presiune suplimentară pe industrie să facă trecerea la modele electrice.
Prin eliminarea celor 50.000 de noi maşini potenţial în plus de producţie, România pierde practic afaceri şi exporturi estimate la 750 milioane de euro.
Totuşi, o veste bună a venit zilele acestea: Dacia va prezenta, în premieră mondială, cea mai accesibilă maşină de oraş 100% electrică de pe piaţă, pe 3 martie, în cadrul Salonului auto de la Geneva.
Grupul Renault a fabricat mașini începând cu anul 1898. Astăzi este un grup internațional multi-brand care a vândut aproape 3,8 milioane de mașini în 134 de țări în 2019, cu 40 de locuri de producție, 12.700 puncte de vânzare și cu peste 180.000 de angajați la nivel global.
Planurile sale de succes implică cele 5 mărci ale sale – Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine și LADA. De asemenea, se bazează pe producția vehiculelor electrice și pe ­alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors. Cu o echipa 100% deținută de Renault, angajată în Campionatul Mondial de Formla 1 din 2016, brandul este implicat activ şi în sporturile motorizate. C.Z.