Casele de marcat electronice, conectate la ANAF

1



Printr-un Ordin al Președintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, publicat în M.O. la sfârșitul lunii trecute, a fost aprobată Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.


Astfel, conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al ANAF se realizează începând cu 31 martie cu respectarea următoarelor termene: a) până la data de 30 iunie – contribuabilii mari; b) până la data de 30 noiembrie – contribuabilii mijlocii și mici; c) la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal – contribuabilii care achiziționează aparatul de marcat electronic fiscal ulterior datei de 1 decembrie 2021. Prin excepție, operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice au obligația completării și transmiterii declarației prevăzută în anexa 2 la ordin, cu respectarea următoarelor termene: a) până la data de 30 iunie – contribuabilii mari; b) până la data de 30 noiembrie 2021 – contribuabilii mijlocii și mici; c) două zile lucrătoare de la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal – contribuabilii care achiziționează aparatul de marcat ulterior datei de 1 decembrie 2021. Acești operatori economici vor continua să îndeplinească obligaţiile declarative privind datele fiscale înregistrate de aparatele de marcat prin transmiterea lunară a formularului A4200 (electronic, format PDF, on-line). Detalii suplimentare pot fi obținute prin consultarea “Ghidului cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF”, prin Formularul Unic de Contact, telefonic, apelând Call Center-ul de asistență al ANAF, la nr. 031.403.91.60 sau la structurile de asistență pentru contribuabili din cadrul unităților fiscale teritoriale. S.M.


1 COMENTARIU

  1. Pot sa fie conectate si la IRS, atata timp cat la fiecare vanzare nu se eliberează bon fiscal, totul e o formalitate tipic românească!
    Rezolvare: camere de luat vederi cu înregistrare, ca la ITP!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.