Protecţie crescută pentru jucători şi antrenori!

0

Recomandările MTS pentru reluarea pregătirii: ce trebuie să facă FC Argeş, CS Mioveni şi Unirea Bascov

  • Regulile pentru cantonamente sunt draconice şi sunt aceleaşi pentru toate echipele
  • Echipele argeşene trebuie să îşi definitiveze bine şi din timp programul de antrenamente, dinaintea reluării competiţiilor



Ministerul Tineretului şi Sportului şi Ministerul Sănătăţii au emis un protocol cu recomandări pentru reluarea antrenamentelor sportivilor de performanţă după încheierea stării de urgenţă decretate ca urmare a pandemiei de coronavirus.


Acest protocol a fost prezentat într-o conferinţă de presă, de ministrul Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe. Recomandările mai pot suferi modificări până la momentul apariţiei acestora în Monitorul Oficial sub forma unui ordin semnat de ministrul Sănătăţii şi ministrul Tineretului şi Sportului. Acest document stabileşte liniile directoare recomandate cluburilor, pentru desfăşurarea activităţilor şi diminuarea riscului de infecţiei COVID-19 asociat reluării antrenamentelor în cantonamente în condiţiile de siguranţa pentru: # Jucători şi familiile lor # Staff tehnic, medical şi familiile lor # Staff suport şi administrativ. Aplicarea corectă a acestor măsuri contribuie la diminuarea riscului de infecţie COVID 19, dar nu garantează eliminarea acestuia în contextul pandemiei.
În permanenţă informaţi
Protocolul prezent se aplică următoarelor etape de reluare a antrenamentelor în cantonamente: # Faza 1: Pregătirea preliminară pentru pregătirile de antrenament; # Faza 2 – Sesiuni de antrenament individual; # Faza 3 – Sesiuni de antrenament de grup; # Faza 4 – Sesiuni de antrenament colectiv. Toţi membrii personalului trebuie să fie întotdeauna informaţi şi atenţi în ceea ce priveşte apariţia simptomelor COVID-19. Informaţiile generale despre COVID-19 şi simptomele acestei boli pot fi găsite pe site-ul autorităţilor de sănătate publică (MS, INSP).
Recomandări specifice: Resurse umane care includ: staff echipă, staff medical şi fizioterapie; personalul auxiliar (magazioneri, bucătari, personal de curăţenie etc); personalul de securitate.
Măsuri cu caracter general: # Fiecare club va asigura o persoană de contact responsabilă cu organizarea şi coordonarea aplicării protocoalelor stabilite. # Va fi stabilită o listă a personalului a cărei prezenţă este absolut necesară pentru pregătirea şi derularea sesiunilor de antrenamente şi activităţilor suport. # Înainte de intrarea în cantonament toate persoanele sunt obligate să dea o declaraţie pe propria răspundere privind luarea la cunoştinţă şi respectarea regulilor dispuse prin prezentul ordin. # Medicul va fi implicat în asigurarea sănătăţii şi securităţii în muncă pe parcursul întregului proces.
3 categorii de risc
În funcţie de nivelul de risc personalul se împarte în 3 categorii.
A. Măsuri recomandate persoanelor care necesită protecţie crescută: jucătorii, antrenorii, şi alte categorii de personal precum medicii şi terapeuţii.
– Înaintea reluării antrenamentelor, fiecare persoană absolut necesară fiecărui club (staff echipă, staff medical, sportivi) va sta obligatoriu o perioadă de 14 zile în izolare la domiciliu împreună cu toate persoanele care locuiesc la acel domiciliu. # Orice simptom trebuie anunţat telefonic înainte ca persoana să ajungă la baza de antrenament! La ieşirea din izolare, personalul mai sus menţionat va fi testat RT PCR pentru COVID-19, urmând ca doar persoanele care au rezultatul testului negativ şi nu prezintă semne şi simptome specifice din definiţia de caz să fie admise să intre în bazele de cantonament desemnate. # Aceste persoane nu vor părăsi baza de antrenament pe toată perioada desfăşurării acestuia în locaţia asigurată, cu excepţia vizitei medicale obligatorii. # Triajul epidemiologic, la intrarea în cantonament şi zilnic se va face de către medicul clubului sau un medic angajat de club pe perioada epidemiei (până se declară încheierea epidemiei de către Ministerul Sănătăţii) şi va include: fişe pentru jucători şi staff (temperatură, simptome tuse, dureri în gât, dificultăţi în a respira, anosmia, ageuzia; saturaţia de oxigen) completate în fiecare zi, cu interzicerea participării la antrenament pentru modificări ale oricăruia din criteriile de mai sus. # În săptămâna de început a antrenamentelor se va planifica vizita medicală la INMS şi policlinicile sau ambulatoriile de medicină sportivă din ţară. Anamneza completă (chestionar epidemiologie inclus), consultul medico-sportiv şi o probă de efort concludentă sunt obligatorii. # Testarea pentru Covid-19 a jucătorilor şi a membrilor staff-ului tehnic se vor efectua şi în orice alt moment, la recomandarea medicului clubului, pentru cazuri speciale/simptomatologie.
14 zile carantină
– Grupurile de antrenament nu se schimbă şi nu interacţionează între ele decât online până în faza antrenamentelor comune (inclusiv staff).
– Vor exista echipamente de protecţie (PPE) pentru personalul medical la baza de antrenament, plus termometre şi pulsoximetre obligatoriu.
– Dacă membrii personalului se confruntă cu apariţia simptomatologiei contactează medicul clubului, este izolat imediat cu respectarea recomandărilor autorităţilor de sănătate publică. Se vor crea în baza de antrenament sau în proxima vecinătate două spaţii de izolare pentru persoane cu simptomatologie Covid-19, de câte o persoană, care să nu comunice nici între ele, nici cu celelalte spaţii definite; utilitatea este aceea de a izola de grup orice membru care prezintă simptome până la un consult de specialitate/testare/evacuare.
– Transportul de la locul prealabil de izolare către baza de cantonament este recomandat sa fie făcut individual, recomandabil cu maşina proprie, fără a se opri pe acest parcurs.
– Transportul de la baza de cantonament la consultul medical/baza de antrenament se va efectua cu mijloace de transport proprii/autocare dedicate, cu respectarea distanţării sociale şi un grad de ocupare de maxim 50% .
B. Măsuri recomandate persoanelor care necesita protecţie medie: personalul administrativ şi de suport, precum personalul din bucătarii, personal de curăţenie, magazioner, etc.
– Personalul administrativ şi de suport va fi organizat în două echipe care lucrează în ture de minim 14 zile consecutive. La intrarea în tură va fi supus testării RT PCR pentru COVID 19 şi examinării medicale. Doar persoanele care au rezultatul testului negativ şi nu prezintă semne şi simptome specifice definiţiei de caz, urmează sa fie admise să intre în tură. # Membrii fiecărei echipe, personalul de antrenament şi un număr minim de personal de curăţenie care să efectueze curăţenia, dezinfecţia, şi alte sarcini de logistică reprezintă singurele persoane a căror prezenţă este permisă în baza de cantonament. # Personalul administrativ şi de suport va sosi în locaţiile stabilite înaintea grupurilor de sportivi şi va asigura pe toată perioadă, pregătirea: terenului de antrenament, asigurarea echipamentului sportiv corespunzător, organizarea aprovizionării şi asigurarea pachetelor cu mâncare, dezinfecţia spaţiilor cât mai des şi ori de câte ori este necesar. # Triajul epidemiologic, la intrarea în tură zilnic se va face de către medicul clubului sau un medic angajat. Aceasta va include anamneză medicală şi termometrizarea.
– Clubul va asigura personalului echipamentele necesare de protecţie (dintre care mănuşile şi masca sunt cerinţele minimale) pe toată perioada turei.
C. Persoane care necesită măsuri reduse de protecţie: personalul de securitate şi pază.
– Personalul de securitate şi pază nu va avea acces în baza de antrenament şi necesită echipament de protecţie individual, monitorizare şi triaj zilnic. S.M.


LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.