Emil Nestor a câştigat Trofeul Cheile Grădiştei

0
  • Prima etapă la Viteză în Coastă şi-a desemnat premianţii



Prima etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă desfăşurată week-end-ul trecut şi-a desemnat câştigătorul. Emil Nestor s-a impus pentru al doilea an consecutiv pe traseul de la Cheile Grădiştei, competiţie care a adunat la start 54 de piloţi. Acesta a bifat un nou record de timp în etapa inaugurală a sezonului 2020 în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă.


În absenţa marelui său rival Lucien Hora, Nestor a dominat autoritar ambele zile de concurs de pe traseul intrat în circuitul de viteză în coastă din 2019. Încă de sâmbătă, de la antrenamente, pilotul de pe Norma M20FC a stabilit o nouă bornă de timp pentru cei 3,3 kilometri, doborând ştacheta la 1:45,332. Duminică, Emil Nestor a început la fel de bine şi şi-a îmbunătăţit din nou timpul, încă de la recunoaşteri, ajungând la finiş în 1:44,112, pentru ca ulterior, în prima manşă de concurs să bifeze un incredibil 1:43,928. Anul trecut, acesta stabilea primul record, câştigând etapa, cu 1:46,514. Deşi a doua manşă de concurs din acest weekend s-a desfăşurat imediat după o ploaie torenţială, Nestor s-a descurcat excelent şi timpul său total de 03:41,504 după cele două urcări i-a asigurat o victorie clară în runda inaugurală a acestui sezon. Locul 2 la Cupa Cheile Grădiştei powered by Total a fost obţinut in extremis de campionul naţional de raliuri Simone Tempestini. După ce în prima manşă a avut doar al şaselea timp, pilotul de la Napoca Rally Academy a profitat din plin de asfaltul ud. La prima sa competiţie cu noua sa maşină de concurs, Skoda Fabia R5, Tempestini s-a impus în Categoria I, cea dedicată automobilelor de producţie. Marea surpriză de pe podium este Radu Benea. Campion anul trecut la Debutanţi, timişoreanul a concurat cu un Mitsubishi Lancer Evo8 RS şi a impresionat atât în prima manşă, când a fost asfaltul uscat, cât şi în cea de-a doua.
Musceleanul Stratnic a ratat bronzul
Musceleanul Costi Stratnic (Dacia STCC) s-a clasat al patrulea, fiind urmat de Dan Gîrtofan (Skoda Fabia R5), Mihai Leu (Ferrari 458 Challenge), Horia Gheorghe (Mitsubishi Lancer EVO 9) şi Elias Răduţă (Mercedes Benz 190). Marele perdant al vremii rele, pe lângă Mihai Leu, a fost Octavian Ciovică. La bordul noului Radical SR8, braşoveanul a avut al doilea timp al zilei de sâmbătă, iar în prima manşă de concurs de duminică şi-a păstrat poziţia. Ploaia i-a dat însă planurile peste cap şi l-a privat de primul podium la open din carieră, încheind în cele din urmă pe 9. S-a mulţumit în schimb cu poziţia secundă la CN/E2-SC.
Mihai Leu, pe podium
Tempestini şi Benea au fost la prima lor competiţie cu noile maşini de concurs. Ciprian Ciobotaru a bătut fără emoţii Grupa A, având un avantaj final de 19,088 secunde înaintea lui Marc Banca, următorul clasat, în timp ce la Grupa N s-a impus Claudiu Erham, la fel detaşat. Pe 3 la Categoria I, Leu şi-a asigurat însă victoria la GT, acolo unde a fost campion de fiecare dată în ultimii doi ani, iar Radu Benea a fost declarat învingător la EC2 (H), unde l-a învins la numai 0,1 secunde pe Costi Stratnic. Bogdan Rusea (Renualt Megane) s-a impus clar la 2 Roţi Motrice, acolo unde au concurat nu mai puţin de 21 de concurenţi. La echipe, victoria a revenit celor de la RWD Racing Team (Nestor, Mirea, Stoian), în timp ce Rally Dream Team a fost pe doi cu Szabo, Ciobotaru şi Cozma. Următoarea rundă va avea loc pe 4-5 iulie la Reşiţa, în organizarea clubului CB Rally Vest. M.D.


LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.