• Statul vrea să reducă poluarea prin creșterea taxelor



Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a anunțat acum câteva zile că impozitul auto va crește exponențial pentru mașinile vechi. Măsura are ca scop retragerea mai rapidă din circulație a mașinilor poluante.


România este unul dintre cimitirele de mașini vechi ale Europei, alături de alte țări din Est. Românii importă atât de multe mașini second hand vechi, încât parcul auto național are o vârstă medie de 12 ani. Peste jumătate dintre mașinile care circulă în România astăzi sunt mai vechi de 15 ani, iar o majoritate covârșitoare (80%) au peste 10 ani. Cu alte cuvinte, întreaga țară circulă cu rable demne de un cimitir auto și nu cu mașini sigure și nepoluante, așa cum ar trebui.

Pentru a schimba această situație, Tanczos Barna, ministrul Mediului, a declarat că va fi necesară introducerea unui impozit majorat pentru mașinile vechi, dar și măsuri de ajutor pentru ca cei vulnerabili să-și poată cumpăra mașini noi, nepoluante. Într-adevăr, cei care declară acum că preferă să cumpere un BMW vechi decât o Dacie nouă s-ar putea să regrete mai târziu această decizie, dacă măsurile financiare preconizate vor deveni împovărătoare.

”Voi descuraja prin impozit cumpărarea lor”

„Media de vârstă a mașinilor pe stradă este de 12 ani. România nu va scăpa de măsuri prin care să descurajeze acest comportament. Nu vorbesc de persoanele care sunt în imposibilitatea de a cumpăra o mașină nouă. Vorbesc despre acele persoane care își pot cumpăra o mașină mai mică, dar mai puțin poluantă. Eu, statul român, voi descuraja prin impozit, vor crește impozitele la aceste mașini. Cei sensibili social vor fi ajutați de stat”, a declarat Tanczos Barna în studioul România TV.

Categoriile defavorizate vor fi sprijinite

Nu este pentru prima dată când Tanczos Barna vorbește despre taxarea mașinilor mai vechi de 15 ani. În luna iulie, ministrul Mediului spunea că lucrează la un set de măsuri care să descurajeze deținerea de mașini vechi. Inclusiv Programul Rabla va fi schimbat pentru a sprijini mai degrabă categoriile defavorizate decât pe cei care își pot permite deja cumpărarea unei mașini noi.

„Nu e tot timpul o problemă de abordare personală. Pentru aceste abordări personale incorecte, soluția este impozitarea. Dacă cineva merge cu o mașină de 20.000 de euro, veche de 15 ani, și și-ar permite o mașină mai puțin poluantă, dar de altă clasă și de alt nivel, acolo soluția este impozitarea, descurajarea. Dar pe partea socială, acolo unde cineva și-ar dori foarte mult o mașină nouă, dar nu își permite și bugetul familiei nu îi permite să își asigure propria mobilitate la care are dreptul ca cetățean și nu are veniturile respective, statul trebuie să vină în sprijinul lor”, a transmis ministrul Mediului. M.D.


Acest material este proprietatea site-ului curier.ro şi poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afişarea link-ului către articolul din site-ul curier.ro.

Citiți, de asemenea, pe curier.ro

4 COMENTARII

  1. Ce nerusinare!

    Ministrul si presa, cumparate de industria auto spun ca masinile mai vechi de 10 ani sunt „rable”!
    Pasamite ii doare de poluarea planetei!

    Eu, spre exemplu, am un Logan din 2005 cu doar 100.000 km (reali) si merge la fel de bine ca in prima zi. Iarna porneste la prima cheie.

    Ma voi gandi mai bine cu cine voi vota data viitoare, daca se pun cu taxele pe noi…

  2. Bilantul masinii electrice privind amprenta de carbon e discutabil inca…
    Corsa 2001, 1l, 250.000km, noxe E4 OK. O schimb cand taxa pe 5 ani va depasi 1/2 pretul uneia noi adica 1000E/an. Altfel, masina noua cand 1/2 din pret vor fi stimulente de la stat sau bani buy-back.
    Inainte de taxa, un ITP corect ar „vedea” masini fumegande, cu FAP-ul sau catalizatorul eliminate: nivel E1-E2.

  3. Ma pis pe taxa si gandirea ta de idiot imputit. Bag pula in rasa ta de cretin. Pai ma boule care esti ca nu gandesti nici macar ca un bou…cum ajuti tu un roman sa si ia masina noua daca el are salariul de 2000 ron si mai mult de jumate il intoarce la taxe catre stat si intretinere. Cand mortii matii isi poate lua acel amarat o masina noua? Sa va dau pula so sugeti la toti tradatorii si lasii din conducerea statului. Scarbe imputite .

  4. nu mai bine ar fi sa iesim noi in strada sa mergem sa i executam ca la targoviste pe toti tradatorii astia de tara slugi ale occidentului CE ziceti pt o viata mai buna putem sa facem impreuna cei napastuiti ai acestei tari care nu sunt putini

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.