Tronsonul 2 al drumului Pitești Craiova trebuie deschis în primăvară

1



Un segment important al drumului expres Pitești – Craiova ar trbuie deschis în această primăvară. Porțiunea de drum este importantă din punct de vedere al circulației pe actualul drum, deoarece urmează să ocolească orașele Slatina și Balș, segemente pe care se circulă foartre greu din cauza circulației. 


Lucrările la Tronsonul 2 al Drumului Expres DX12 Craiova – Pitești au fost reluate, iar deschiderea circulației pe cei circa 40 de kilometri care ar reprezenta practic o variantă de ocolire pentru Balș și Slatina ar urma să se facă în primăvară, informează gds.ro. Până atunci, mai sunt câteva puncte cheie unde se lucrează intens, unul fiind podul foarte lung peste Olt la sud de Slatina. De pe întreg lotul de circa 40 de kilometri care va ocoli Balșul și Slatina, tronson ce ar trebui să fie deschis peste câteva luni, cea mai impresionantă lucrare este Podul peste Olt și peste balta Milcov la Sud de Slatina.

Pod impresionant peste Olt

Podul peste Olt are o deschidere centrală de circa 70 de metri, iar el practic se continuă cu un viaduct cu o lungime totală de peste 1,7 km cu 38 de deschideri mai mici care „urcă” drumul expres mai departe pe dealul din capătul luncii, la sud de Slatina. În prezent, pe lângă lucrările de montare a parapetelor, a panourilor fonoabsorbante pe laterale și marcaje, constructorul român UMB mai lucrează la un capăt la zidul de sprijin și legătura viaductului cu restul drumului expres.
Podul peste Olt și peste balta Milcov la Sud de Slatina, cea mai impresionantă lucrare de pe întreg Drumul Expres. Poate cea mai impresionantă lucrare de pe întreg Drumul Expres Craiova – Pitești este Podul peste Olt și peste balta Milcov la Sud de Slatina.
Nefinalizarea în 2021 a viaductului este practic unul din cele trei motive care au făcut imposibilă deschiderea traficului până la finele anului precedent.

Constructor român

În acest punct UMB a reușit abia la final de septembrie 2021 să monteze tablierele metalice de 53 de metri și de peste 160 de tone fiecare peste râul Olt. După acel moment constructorul a lucrat serios la finalizarea întregului viaduct. Asociația Pro Infrastructura a publicat la începutul anului un clip video impresionant cu Podul peste Olt – un timelapse pe o perioadă de 6 luni pe șantier ce ilustra perfect progresul înregistrat de constructorul român. Tronsonul 2: Balș – Slatina: ● Lungime: 39,85 km ● Tronsonul 2 este la rândul său împărțit în două loturi: Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km ● Constructor: UMB – Tehnostrade – SA&PE Construct (România) ● Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA) ● Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în mai 2019) ● Termen de finalizare: Q1 2022 ● Specificații tehnice pentru Drumul Expres DX12: ● Lungime: 121 km ● Viteza de proiectare: 120 km/h ● Platforma: 22,00 metri ● Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri ● Spațiu median: 3,00 metri ● Acostamente: 2 x 1,5 metri ● Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri. S.M.


1 COMENTARIU

  1. „… urmează să ocolească orașele Slatina și Balș, segemente pe care se circulă foartre greu din cauza circulației.”

    Din ce cauza se circula greu?
    Din cauza circulației!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.