Rău-platnicii la apă, canalizare, salubritate pot fi debranșați

0



Pe perioada stării de alertă, așa cum s-a stabilit acum aproape doi ani, furnizorii de utilități nu puteau debranșa clienții, chiar dacă aceștia nu-și plăteau facturile. Astfel, odată cu ridicarea stării de alertă, interdicția de debranșare de la apă, canalizare și salubritate a dispărut. 


În contextul existenței pandemiei de COVID-19, orice operațiune de debranșare de la utilități (electricitate, gaze naturale, apă, canalizare ori salubritate) trebuia amânată până după încheierea stării de alertă. Acum, ținând cont de faptul că starea de alertă a fost ridicată, a fost eliminată interdicția de debranșare în cazul rețelelor de apă, canalizare ori salubritate. Spre deosebire de alte măsuri care s-au aplicat pe perioada stării de urgență, interdicția de debranșare a expirat odată cu ridicarea stării de alertă, neavând un termen suplimentar de aplicare (de exemplu, 30 de zile de la expirarea stării de alertă). Pentru că erau foarte mulți clienți care profitau de această situație și nu-și plăteau facturile, autoritățile au decis, încă de la finalul anului trecut, să elimine interdicția de debranșare a clienților de la rețelele de furnizare a electricității și gazelor natural. Așadar, începând de azi, furnizorii tuturor tipurilor de utilități, indiferent că vorbim despre electricitate, gaze naturale, apă, canalizare ori salubritate, pot debranșa clienții cu datorii la ei. Interdicția de debranșare de la gaze și curent ar putea fi reintrodusă, dar doar pentru consumatorii vulnerabili sau cei cu un consum mic de energie, așa cum prevede un proiect adoptat în septembrie 2021 la Senat, dar care mai are o serie de pași de parcurs până la aplicare. S.M.


LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.