Crearea unui site web de prezentare pentru firma – Studiul agentiei CostiDesign

0

Investitie pentru afacere pe termen lung

Daca un website presupune initial crearea, atunci administratorii online ar avea o viata mult mai usoara. In realitate, este cu totul diferit. Un site, care aduce castiguri, presupune intotdeauna costuri pe termen lung, acestea fiind cunoscute drept, costuri de mentenanta. Costurile de mentenanta sunt relative si difera de la afacere la afacere, de la patron la patron. In continuare specialistii de la agentia de web design CostiDesign va prezinta principalale aspecte pentru reusita unui site de succes.

Accentul pe design

Acest lucru cuprinde cele mai importante lucruri pentru crearea site-ului. Design grafic personalizat, asta inseamna ca o sa facem site-ul pe baza unui model personalizat, avand in vedere identitatea vizuala a companiei, de culori, de logo, dar si fonturile. Design-ul este elementul care defineste initiativa utilizatorului sa acceseze sau sa paraseasca site-ul. In primele 4-5 secunde de la accesare, utilizatorul va urmari felul cum e structurat si cum arata site-ul tau, pentru a ramane sa caute in continuare informatia sau experienta dorita ori sa renunte si sa merga mai departe.

Site responsive

Un site de acest tip este un site care se poate adapta in functie de dispozitivul de pe care este accesat. Printre aceste dispoziteve sunt regasite calculatorul obisnuit, laptopul, smartphone-urile, tabletele, dar chiar si televizoarele smart. Dar, in cele mai multe cazuri, accesarile provin de pe smartphone-uri. Daca site-ul nu ia in calcul total aceste posibilitati de accesare si nu este posibil sa se adapteze, atunci, cu siguranta va pierde clienti.

Experienta utilizatorului

Experienta utilizatorului se bazeaza pe simplitate si interactivitate. Dar, la fel de importanta, este si viteza de incarcare, acest lucru este corelat direct de felul in care codul site-ului a fost scris.

Continutul de calitate

Indiferent de natura site-ului – site de prezentare, magazin online, blog, comunitate video, site de stiri – trebuie ca site-ul sa aiba continut de calitate si informatiile concrete si complete. Aceste lucruri vor determina utilizatorul sa revina pe site-ul tau.

Tendintele in web design

Chiar daca esti in plin proces de creare a site-ului web sau ai in plan dezvoltarea unor site-uri web in viitor, este bine sa fii informat cu ce se intampla in lumea web design-ului, ceea ce este un lucru pozitiv. Principalele elemente ce vor domina web design-ul in aceasta perioada sunt:

  • Dark mode – aceasta optiune de activare dark mode nu este potrivita pentru orice tip de site. Functia dark mode trebuie sa arate excelent si va trebui sa livreze cea mai buna experienta utilizatorului. Cele mai bune exemple in acest sens Youtube si Google.
  • Grafica 3D – acest lucru are la baza utilizatorii online, care au o atractie tot mai mare pentru realiatate virtuala si cauta experiente web din ce in ce mai captivante. Acest lucru va marca trecerea de la design-ul simplist la produse vizuale unice si impresionante.
  • Design pentru Comertul Online – Culorile vii – acest lucru consta in alegerea culorilor care sa rezoneze cu afacerea ta. Studiile arata ca nivelul de recunoastere al brandului poate creste cu un procent de 80%, datorita culorilor alese.
  • Ilustratiile si animatiile – aceste sunt in trend. Abstracte, ciudate sau complicate, acestea detin o mare popularitate. Reusesc sa transmita emotii, creativitate, pozitivism si nu numai. Animatiile trezesc la viata design-ul unui site web. De asemenea, acestea creaza experiente personalizate si determina utilizatorii sa se conecteze cu site-ul, pentru a nu-l uita si sa revina cu interes.

Optimizarea site-ului – SEO

Este folosita pentru perfectionarea vizibilitatii site-urilor web in cadrul ordonarii rezultatelor cautarii facute in lista de motorul de cautare. SEO este o subcategorie a marketing-ului online SEM, care reprezinta totalitatea tehnicilor prin care un site web este adus la o forma in care este lansat mai sus. Acest lucru inseamna, ca este in lista de rezultate,  care sunt date de un motor de cautare pentru diverse cuvinte-cheie. In acest fel, traficul calitativ al site-ului creste si ofera experienta utilizatorilor. Acesta tehnologie, care este relativ noua are la baza un set de operatii efectuate de echipa de promovare, pentru ca afacerea sa creasca in pozitiile unui site web in lista de rezultate ale cautarii, pentru anumite cuvinte/expresii cheie, care din punctul de vedere al afacerii sunt interesante si relevante.

SEO poate fi de doua tipuri:

  • On-site optimization – masurile de promovare care sunt aplicate nemijlocit site-ului in cauza si depind, dar pot fi influentate doar de catre echipa de SEO. Cateva exemple exacte fiind: imbunatatirea vitezei de incarcare, prelucrarea imaginilor, eliminarea erorilor, folosirea cu moderatie a reclamelor. In mare, ameliorarea experientei vizitatorilor.
  • Off-site optimization – in care promovarea nu tine direct de echipa de SEO, ci de vointa colectiva a Internetului. Asta inseamna ca, pornind de la o realitate obiectiva cu privire la calitatea site-ului web. Motoarele de cautare incearca mereu sa gaseasca semnalele masurabile vizavi de importanta paginii web, in raport cu expresia de cautare analizata.

In ciuda tuturor statisticilor si a modelelor de optimizare existente, tu esti stapanul si dirijorul site-ului tau. Asta inseamna ca tu decizi ce e mai bine pentru progresul acestuia in motoaorele de cautare.

Sper ca informatiile au fost utile si ai o intelegere mai clara despre crearea unui site web pe termen lung.