Vehiculul de familie cu 7 locuri, Dacia, reinventat

0
0



Dacia își afirmă ambiția de a aborda segmentul C propunând un vehicul de familie accesibil, în versiuni cu 5 și cu 7 locuri. Jogger este al patrulea pilon al strategiei produs a mărcii Dacia. Astfel, după micul vehicul urban 100% electric (Spring), hatch-back-ul Sandero și SUV-ul Duster, Dacia oferă o nouă surpriză în segmentul vehiculelor de familie de până la 7 locuri. Această lansare se înscrie în cadrul reînnoirii gamei Dacia, care va fi completată de alte două modele până în 2025.


Vehicul polivalent, Dacia Jogger preia atribute aparținând a trei categorii diferite de modele : lungimea unui break, spațiul interior al unui monovolum și liniile unui SUV. Jogger este așadar « inclasabil ». Ca vehicul destinat familiilor, el oferă cel mai bun raport preț/spațiu interior din categorie, în timp ce numeroasele posibilități de utilizare îi subliniază caracterul polivalent. Dacia Jogger este disponibil încă de la lansare cu două motorizări: noul motor pe benzină TCe 110 și motorul ECO-G 100. Dacia este singurul constructor care propune, sub denumirea ECO-G, o gamă completă de autoturisme echipate cu motoare cu alimentare mixtă benzină/GPL. Oferta de motorizări va fi completată de o versiune hibridă în 2023. Deschiderea comenzilor este prevăzută pentru noiembrie 2021 în treizeci de țări, în principal din Europa, dar și în Turcia și Israel. Dacia Jogger va ajunge în showroom-uri începând din februarie 2022.

Serie limitată, Extreme

Sub denumirea « Extreme », Dacia va comercializa o serie limitată de lansare a modelului Dacia Jogger, cu elemente de design specifice. Pe această serie limitată vor fi disponibile cinci nuanțe de caroserie: Noir Nacré, Gris Comète, Gris Moonstone, Blanc Glacier și culoarea de lansare, Brun Terracotta. La exterior, barele de pavilion, retrovizoarele, jantele de aliaj și antena în formă de coadă de rechin sunt de culoare neagră. Elementele de protecție din față și spate, de culoare Gris Megalithe creează contrastul. Un alt element distinctiv, stickerele cu numele acestei serii limitate „Extreme” sunt amplasate atât în partea frontală a mașinii cât și pe jante. Elemente de protecție specifice se regăsesc de asemenea și în partea inferioară a ușilor. Scaunele beneficiază de cusături specifice de culoare roșie în timp ce panourile portierelor din față dispun de baghete cromate. Echipamentul complet cuprinde camera video pentru asistența la parcarea cu spatele și cardul mâini libere.

Platformă modernă

Prezentă deja pe noua generație Logan și Sandero, platforma CMF-B reprezintă baza pe care sunt construite noile modele Dacia din segmentele B și C. Dacia Jogger beneficiază de un modul spate specific, care face ca lungimea modelului să ajungă la 4,55 m, oferind astfel spațiul interior și polivalența specifice unui vehicul de segment C. Construită pe o platformă modernă, Dacia Jogger oferă o protecție bună în caz de șoc datorită unei rezistențe și a unei rigidități superioare. Structura a fost ranforsată atât la nivelul compartimentului motor (lonjeroanele sunt complet noi) cât și al habitaclului. Datorită noilor senzori de presiune amplasați în uși, orice impact lateral este imediat detectat, permițând astfel declanșarea rapidă a airbag-urilor cortină și laterale care asigură protecția la nivelul abdomenului, toracelui și capului.

Vesiune hibridă

În 2023, gama de motorizări va fi completată de o versiune hibridă. Jogger va fi primul model Dacia care va beneficia de această tehnologie și care va deveni astfel cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piață. Tehnologia hibridă a modelului Dacia Jogger va fi bazată pe un motor pe benzină de 1,6 L, însoțit de două motoare electrice (un « e-motor » și un demaror de înaltă tensiune), cuplate cu o cutie de viteze multi-mod cu craboți, fără ambreiaj. Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea de auto-încărcare a bateriilor de 1,2 kWh (230V) și cu randamentul cutiei automate asigura ca rularea în oraș să desfășoare aproape 80% din timp în regim electric. Consumul de carburant este astfel diminuat cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea obiceiurilor de conducere). S.M.


LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.