Trenuri electrice cu hydrogen, pe ruta Pitești – București

1



Autoritatea pentru Reformă Feroviară a publicat în platforma de achiziţii publice anunţuri de consultare a pieţei în vederea pregătirii de achiziţii de trenuri electrice cu hidrogen (H-EMU) regionale şi interregionale finanţate prin fonduri europene nerambursabil. Acesta vor fi folosite și pe ruta Pitești – București. 


Astfel, potrivit unui comunicat al instituţiei, ARF intenţionează să organizeze proceduri de achiziţie a trenurilor electrice cu hidrogen pentru scurt şi lung parcurs, a serviciului de mentenanţă necesar funcţionării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanţei la 30 de ani, precum şi serviciile de alimentare cu hidrogen aferente acestora, scrie economica.net. În privinţa H-EMU interregionale, se doreşte obţinerea de valori estimative unitare pentru achiziţia de trenuri în trei variante – cu o capacitate de transport de aproximativ 160/180/200 de locuri fixe pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete. În ceea ce priveşte H-EMU regionale, se doreşte obţinerea de valori estimative unitare pentru achiziţia în două variante – cu o capacitate de transport de aproximativ 120/160 de locuri fixe şi rabatabile pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete. Aceste trenuri electrice cu hidrogen sunt destinate transportului feroviar de călători, pe distanţe regionale, cu densitate mare de trafic. În anunţul din SEAP se face referire la achiziţia de câte 10 automotoare (şapte automotoare cu hidrogen titulare, trei automotoare cu hidrogen pentru asigurarea dublării capacităţii de transport în orele de vârf) la care se adaugă două automotoare de rezervă care pot fi utilizate prin rotaţie pe perioada mentenanţei sau la creşterea capacităţii de transport pentru scurt parcurs şi, respectiv, lung parcurs.

Două rute, în vedere

Conform SEAP, cele mai importante caracteristici ale serviciului operat cu trenurile cu hidrogen sunt: asigurarea legăturii non-stop pe relaţia Bucureşti Nord – Aeroport HC şi retur, la frecvenţe de 30 minute, pe parcursul zilei, respectiv la 60 de minute în intervalul 1:00 – 4:00 cu 43 perechi de trenuri, dar şi a legăturii pe relaţia Bucureşti Nord – Piteşti şi retur, la frecvenţe de 60 minute, pe parcursul zilei în intervalul 5:00 – 24:00, cu 17 perechi de trenuri. Fiecare H-EMU va avea prevăzut un spaţiu cu sistem de alimentare şi protecţie pentru automate pentru băuturi răcoritoare şi produse ambalate tip fast food şi un spaţiu pentru amplasarea unui automat de vândut bilete şi/sau aparat pentru validarea titlurilor de călătorie, se arată în anunţurile publicate de ARF. Parcursul zilnic al unui automotor poate fi de până la 850 km însă în medie este de aproximativ 700 km, iar timpul de utilizare al unui automotor va fi prin rotaţie, de până la 23 de ore/zi însă în medie de 17 ore/zi. S.M.


1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.